snap iest niet van rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
meid25

snap iest niet van rijexamen

Bericht door meid25 »

mensen die in haasrode heb gaan rijexamen hebben gedaan
heb juli op heling moet rijden?
zo ja wat moet doen stil staan of op en heling pakeren??
je mag zo als wat vertelen wat je moest doen

Tot snel
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: snap iest niet van rijexamen

Bericht door peter3000 »

meid25 schreef:mensen die in haasrode heb gaan rijexamen hebben gedaan
heb juli op heling moet rijden?
zo ja wat moet doen stil staan of op en heling pakeren??
je mag zo als wat vertelen wat je moest doen

Tot snel
Stoppen en vertrekken vanop een helling (mijn examen dateert wel al van april 2009)

Als ik het juist gedaan heb, zou deze link moeten werken.

Op een examen trek je een kaartje met allerlei straten waar je op moet doorkomen. Voor Haasrode mag je er zeker van zijn dat je sowieso aan de ring rond Leuven voorbij komt. Het is geen nadeel om de kruispunten (Naamsepoort, Tiense poort, Parkpoort,...) eens op voorhand te verkennen. En ik vermoed dat centrum-Leuven ook wel aan bod zal komen.
meid25

Re: snap iest niet van rijexamen

Bericht door meid25 »

hey peter3000
als goe begrijp sta op die kaartje welke route dat moet doen??
man of vrouw van achter gaat dat toch zeggen??
dus naamsepoort en tiense poort en parkpoort moet ik zo is zo paseren ??
in welke straat moet je dan en helling doen??


tot snel
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: snap iest niet van rijexamen

Bericht door peter3000 »

meid25 schreef:hey peter3000
als goe begrijp sta op die kaartje welke route dat moet doen??
man of vrouw van achter gaat dat toch zeggen??
dus naamsepoort en tiense poort en parkpoort moet ik zo is zo paseren ??
in welke straat moet je dan en helling doen??


tot snel
Die link was maar een voorbeeld van een route.

Als je een kaartje trekt staan er een aantal doorgangspunten (bijvoorbeeld Tervuursesteenweg - Sint-Jacobsplein - Parijsstraat), maar geen route. De examinator zal je wel op tijd waarschuwen waar je naartoe moet.
Het kan dus zijn dat je rechtstreeks van het examencentrum naar de Tervuursesteenweg rijdt, maar het is ook mogelijk dat je een hele andere route neemt en eerst aan het Sint-Jacobsplein voorbijkomt, dan in de Parijsstraat en tenslotte pas aan de Tervuursesteenweg.

De kans is heel groot dat je aan de Naamse, Tiense, Parkpoort of ergens anders op de ring voorbijkomt.
Aangezien België niet altijd uitblinkt in signalisatie (verkeersborden) en de logica in de weginfrastructuur soms ver te zoeken is, is het in jouw voordeel om op voorhand eens die moeilijke punten te verkennen. Beter voorkomen dan genezen, zeggen ze bij ons :wink:

De helling in Haasrode (als het tenminste nog bestaat) is aan het examencentrum. Toen ik mijn examen deed, moest ik eerst rond het examencentrum rijden en aan de zijkant van het gebouw op een kleine helling stilstaan en vertrekken.

Maar ik herhaal het: mijn examen dateert van 2009, dus schiet me niet neer als er ondertussen iets gewijzigd is :mrgreen:
Plaats reactie