Fietser inhalen > pinken?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Fietser inhalen > pinken?

Bericht door Gast »

Beste,

als ik een fietser inhaal moet ik daarvoor pinken? Aangezien ik dan ook een zijdelingse verplaatsing maak. In praktijk gebeurt het wel niet vaak, maar wat doe ik op het examen?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Fietser inhalen > pinken?

Bericht door Wouter »

Zoals je zelf zegt: je maakt een zijdelingse verplaatsing, dus moet je richting aangeven.

Niet alleen op het examen trouwens... Blijf dat daarna ook doen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Fietser inhalen > pinken?

Bericht door Gast »

Maar als je in het stad rijdt in een eenrichtingsstraat dan passeer je voortdurend fietsers, moet je dan telkens pinken? Of gewoon wat in het midden rijden?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Fietser inhalen > pinken?

Bericht door Wouter »

Je moet altijd je plaats rechts op de rijbaan terug innemen.

Nu niet als je letterlijk binnen 2 meter opnieuw moet gaan inhalen, dan kan je gewoon meerdere fietsers tegelijk inhalen.
Maar niet gewoon altijd wat in het midden gaan rijden, dan ga je slechte punten krijgen voor "plaats op de rijbaan".

En telkens je een zijdelingse verplaatsing doet, moet je pinken. Dus elke keer opnieuw.
Vraagt toch niet veel moeite... Je breekt van pinken heus je vingers niet, en het is ook geen dure optie aan je auto ofzo. Waarom zou je ze dan niet gebruiken?
Hoe meer informatie andere weggebruikers hebben over jou plannen, hoe vlotter en veiliger het verkeer.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Fietser inhalen > pinken?

Bericht door Gast »

Da's duidelijk. Merci
qbertq
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:33
Locatie: Antwerpen

Re: Fietser inhalen > pinken?

Bericht door qbertq »

gebruik je richting aanwijzer als je een fietser voorbij steekt dan zijn we al met 2 en misschien binnen een paar jaar doen meer mensen het.

m.v.g.
Griaß Euch die Madeln, Servas die Buam!
Plaats reactie