Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Benny Stinkens »

Er zijn er meer die 1 keer hun voorrang niet gegeven hebben, dat was dan ook meteen hun laatste keer. :idea:

Zoals Bert reeds schreef:
Als er op dat moment niemand aankomt die zijn voorrang neemt is dit niet zo erg, maar als daar wel iemand aankomt en die neemt zijn voorrang wel, kan dit levensgevaarlijk zijn voor hem, voor jou of nog voor anderen.

Jij bent blijkbaar van mening dat, als je meerdere mensenlevens maar 1 keer in gevaar brengt en de examinator beoordeelt dit als slecht het geldklopperij is. :roll:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Gast »

beste,

Mijn man is franstalig (en goed , vrij goed nederlandstalig!!) Hij bood zich vandaag aan in het examencentrum te Aalst . alle mogelijke technische termen werden zeer goed in het nederlands geoefend ,om te rijden was er geen enkel probleem .Voor hij begon , vroeg hij heel beleefd aan de examinator (een bitch van een vrouw) of ze duidelijk nederlands wou spreken , zodat hij alles vlot kon verstaan . Hij kreeg als antwoord dat hij maar moest verstaan zoals zij sprak en ze niet zinnes was om enige aanpassingen te doen naar taal toe!!!! Haar nederlands was ondermaats, ze kon zelfs niet fatsoelijk abn spreken !!!! Wanneer ze sprak dat hij de wagen moest "ontwasemen " moet ik eerlijk zeggen , dat ik als 100 % nederlandstalige niet wist waar ze het over had !!!!!!
wanneer ik haar hierop aansprak, zei ze dat ik zelf de basis van het autorijden niet machtig ben !!

Met welk recht mag ze zoiets zeggen ???? Dus autorijschool , zeker 400 € kosten , proficiat mevrouw van het examencentrum te Aalst !!! Ik ben u zeer dankbaar voor u begrip , voor iemand die de nederlandse taal vrijwillig wil leren en spreken . Onze volgende afspraak is in Brussel , spijtig !!!!

Ann
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door GRO »

Wanneer ze sprak dat hij de wagen moest "ontwasemen " moet ik eerlijk zeggen , dat ik als 100 % nederlandstalige niet wist waar ze het over had !!!!!!
dat ik als 100 % nederlandstalige niet wist waar ze het over had !!!!!!
Dit is toch een normale Nederlandstalige term. Toch vreemd dat iemand die 100% Nederlandstalig is, dan niet weet waarover het gaat.
Hoe moet ze het volgens U dan zeggen?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door de rijprof »

Ik geloof als je 100 Vlamingen vraagt wat 'ontwaseming' betekent er geen 50 het juist kunnen uitleggen.

De examinatrice had minstens de moeite kunnen doen om te zeggen:"wat kun je doen als je ruiten aandampen?" 99% van de Vlamingen verstaan dat.
Het gaat erom dat een bestuurder de juiste handelingen kan doen, niet dat men een doorgedreven taaltest moet doen.

Dit gedrag van die éne examinatrice haalt het algemeen beeld omlaag van examinatoren die het dikwijls echt goed menen, vriendelijk zijn en kijken naar de kern van de zaak.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Gast »

Het antwoord en opmerking van GRO vind ik in deze als moderator van dit forum, onwaardig !
de rijprof schreef:Dit gedrag van die éne examinatrice haalt het algemeen beeld omlaag van examinatoren die het dikwijls echt goed menen, vriendelijk zijn en kijken naar de kern van de zaak
Proficiat aan de rijprof.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door GRO »

Het antwoord en opmerking van GRO vind ik in deze als moderator van dit forum, onwaardig !
Jij schrijft dat je 100% Nederlandstalig bent. Ik vind het dan vreemd dat je ontwasemen niet verstaat.
En dat antwoord vind jij dan een moderator onwaardig???
ze kon zelfs niet fatsoelijk abn spreken !!!!
Dat is het abn om te zeggen dat de aandamping van de ruiten moet weggedaan worden.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Stefan Peeters »

Volgende afspraak betekent dus dat uw man niet geslaagd was op zijn examen. En is dat alleen te wijten aan het feit dat hij het woord "ontwasemen" niet verstond?

Of lees ik tussen de lijntjes een beetje frustratie?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Gast »

Alstublieft he, dien geen klacht in die mensen lachen u ronduit uit.
The_edge

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door The_edge »

Al dat examen gedoe is 1 dikke business samen met de rijschool! Waarbij die examinatoren quota hebben! ZEVER GEZEVER

Ik ben gebuisd voor het volgende:
1: TE LAGE SNELHEID: ik reed 30 in een veldweg waar plaats was voor 1 auto ipv 50
2: GROEN LICHT OF PIJL: ik kom aan een kruispunt en het is groen voor mij dus ik rij door, 25 meter verder is een zebrapad en daar staan mensen, dus wat doe ik; STOPPEN natuurlijk een dame steekt over, en dan pas merk ik dat die voetgangers dus rood hadden! Maar geloof me vanop afstand kon je dus totaal niet zien of het groen of rood was voor hen! Lage zon en op klaarlichte dag!

De rest van het examens verliep vlekkeloos!

Kan ik hiertegen een klacht indienen of vinden jullie dit correct??
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Stefan Peeters »

Als het voor jou groen is zal het voor een overstekende voetganger wel rood zijn zeker? Dat lijkt me toch de logica zelf?

Als jij groen hebt kan je ook niet zien dat de auto's op de kruisende weg rood hebben. Ga je daar dan ook voor stoppen?

En 30 rijden in een veldweg waar plaats is voor 1 auto? Waar vind je zo'n wegen op een examenparcours?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Gast »

Stefan Peeters schreef:En 30 rijden in een veldweg waar plaats is voor 1 auto? Waar vind je zo'n wegen op een examenparcours?
Asse is the place to be!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door de rijprof »

Ik ben gebuisd voor het volgende:
1: TE LAGE SNELHEID: ik reed 30 in een veldweg waar plaats was voor 1 auto ipv 50
2: GROEN LICHT OF PIJL:
Kun je een kopie doorsturen van jouw resultaatblad?
Naar mijn vermoeden stond er wel wat meer op, of reed je overal te traag.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Bileam4

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door Bileam4 »

Het valt me op dat de bewering ivm "de quota" niet tegengesproken wordt.
Merkwaardig.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door GRO »

Waarbij die examinatoren quota hebben!
Wij willen altijd iets bijleren, want dit is de eerste keer dat dit gezegd wordt.
Het tegenovergestelde hoor je vaak: lange wachttijden, omdat men het werk niet gedaan krijgt.

Als je dergelijke zaken schrijft, dan hoop ik dat je dit niet uit je duim zuigt. Dus mijn vraag: waarop steun jij je om dit te beweren? Welke bron gebruik je?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Klacht indienen tegen hoofdexaminator

Bericht door bert.covens »

The_edge schreef:Al dat examen gedoe is 1 dikke business samen met de rijschool! Waarbij die examinatoren quota hebben! ZEVER GEZEVER

Ik ben gebuisd voor het volgende:

2: GROEN LICHT OF PIJL: ik kom aan een kruispunt en het is groen voor mij dus ik rij door, 25 meter verder is een zebrapad en daar staan mensen, dus wat doe ik; STOPPEN natuurlijk een dame steekt over, en dan pas merk ik dat die voetgangers dus rood hadden! Maar geloof me vanop afstand kon je dus totaal niet zien of het groen of rood was voor hen! Lage zon en op klaarlichte dag!
Deze tweede reden, is een méér dan terechte opmerking van de examinator.

De kans zit er dik in, dat die dame gewoon begon over te steken omdat ze jou onnodig zag stoppen. bvb: Dame is héél erg gehaast, ziet jou stoppen, wil alvast beginnen met oversteken ipv te wachten tot ze groen krijgt, en hop .... daar gaat ze alvast. Liefst zonder omkijken. Beeld je nu even in, dat daar uitgerekend dàn een tegenligger opduikt die zich daardoor laat verrassen en NIET stopt ....

Voortaan dus iets aandachtiger zijn, en géén andere weggebruikers onnodig (zelfs onbedoeld) in het verkeer lokken ...
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie