slechte examinatrice

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

Hallo iedereen,

Ik heb vandaag mijn rijexamen gedaan en ik ben onterecht gebuisd geweest.
Mijn instucteur zei dat ik 2 foutjes had gemaakt, 1 maal klein beetje te snel en 1 maal voorrang vergeten.
Nu riep die vrouw mij bij haar en gaf mij wel 8 fouten waarvan ik er zeker van ben dat ik er maar 2 terecht kreeg.
Zo zei ze dat ik tijdens het parkeren schuin stond. Ik ben wel degene die moest uitstappen en ik stonde heel erg recht, zij bleef gewoon zitten.
Nu was ik wel depressief en terug in school deed ik mijn verhaal bij velen.
Nu schijnt het dat die vrouw al heel veel mensen heeft laten buizen voor verschillende redenen die echt klein waren.
Ik zelf vind dat ze het niet eens waard is om examinatrice te zijn, want iedereen die haar al ooit heeft gehad is al gebuisd toen ze in de auto stapten.
Nu wil ik mijn examen opnieuw doen, maar echt niet met haar..
Dus ik vraag me af als ik het opnieuw wil doen en ik wil haar niet, wat moet ik dan doen?

Matthias
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Matthias1989 schreef:Ik heb vandaag mijn rijexamen gedaan en ik ben onterecht gebuisd geweest.
Hier gaan we weer...
Matthias1989 schreef:Mijn instucteur zei dat ik 2 foutjes had gemaakt, 1 maal klein beetje te snel en 1 maal voorrang vergeten.
Ben je met de rijschool geweest? Met een professioneel instructeur?
Matthias1989 schreef:Zo zei ze dat ik tijdens het parkeren schuin stond. Ik ben wel degene die moest uitstappen en ik stonde heel erg recht, zij bleef gewoon zitten.
Er staan 2 spiegels op een auto, waarvan de examinator vaak meer gebruik maakt dan de kandidaat.
Terwijl jij uitstapt heeft de examinator een zee van tijd om in de spiegels de positie van de auto te bekijken.
Matthias1989 schreef:Nu schijnt het dat die vrouw al heel veel mensen heeft laten buizen voor verschillende redenen die echt klein waren.
De redenen om te buizen zijn altijd klein voor degene die gebuisd is. Helaas gaat het dikwijls om feiten die gevaarlijke situaties kunnen creëren, of die een beginnend chauffeur zijn rijbewijs kunnen kosten...
Matthias1989 schreef:Ik zelf vind dat ze het niet eens waard is om examinatrice te zijn, want iedereen die haar al ooit heeft gehad is al gebuisd toen ze in de auto stapten.
Natuurlijk. Degenen die niet gebuisd waren zullen niet komen klagen...
Een goede examinator bestaat niet. Wie slaagt vergeet binnen de 3 seconden wie de examinator was, en wie buist heeft altijd een slechte examinator.
Matthias1989 schreef:Nu wil ik mijn examen opnieuw doen, maar echt niet met haar..
Dus ik vraag me af als ik het opnieuw wil doen en ik wil haar niet, wat moet ik dan doen?
Meestal heb je bij een tweede examen een andere examinator.
Maar wanneer het toevallig dezelfde is, en jij rijdt die keer beter, zal je ook wel geslaagd zijn...

Trouwens, welke 8 opmerkingen heb je gekregen? Wat stond er op je examenblad?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

Re: slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

examenblad:

5. richtingsverandering : onvoldoende
5.1 zich vergewissen Bord F50BIS
6. voorrang : slecht
6.6 borden B 1-5 (M9-10)
8.snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.1 niet aangepaste snelheid
8.4 borden c43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 (F1 omcirkeld)
11. manoeuvres : onvoldoende
11.3.1 parkeren achter een vtg/zich vergewissen
OPMERKINGEN PE:
verkeersgevaarlijk rijden
ECO - 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1 (11.1 omcirkeld en bijgeschreven dat ik mijn auto niet mag starten bij controle)

ik weet trouwens niet wat dit allemaal wil zeggen..
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Matthias1989 schreef:ik weet trouwens niet wat dit allemaal wil zeggen..
Ik zal je even helpen :wink:
Matthias1989 schreef:5. richtingsverandering : onvoldoende
5.1 zich vergewissen Bord F50BIS
Je hebt bij het afdraaien blijkbaar geen rekening gehouden met fietsers die rechts achter je kwamen.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:6. voorrang : slecht
6.6 borden B 1-5 (M9-10)
Geen rekening gehouden met de omgekeerde driehoek of stopbord. Wellicht heb je dus ergens voorrang genomen waar je geen voorrang had.
Matthias1989 schreef:8.snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.1 niet aangepaste snelheid
8.4 borden c43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 (F1 omcirkeld)
Geen rekening gehouden met de snelheidsbeperking in de bebouwde kom.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:11. manoeuvres : onvoldoende
11.3.1 parkeren achter een vtg/zich vergewissen
Waarschijnlijk niet voldoende rekening gehouden met andere voertuigen die je voorrang moest verlenen tijdens je parkeermanoeuvre.
Matthias1989 schreef:OPMERKINGEN PE:
verkeersgevaarlijk rijden
ECO - 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1 (11.1 omcirkeld en bijgeschreven dat ik mijn auto niet mag starten bij controle)
Verkeersgevaarlijk rijden betekent dat je effectief mensen in gevaar hebt gebracht.
Eco is minder belangrijk, daarvoor alleen zal je niet uitgesteld worden (of je moet het heel bont gemaakt hebben).

Wanneer ik dit allemaal zie, heb ik de indruk dat je echt nog niet klaar bent voor het examen. Ik raad je aan om nog een tijd extra te oefenen, liefst met een degelijke begeleider.
Ik vroeg je al of je met de rijschool bent geweest, misschien heb je daar over gekeken; ik heb echter de indruk dat je met een niet al te goede begeleider op de baan geweest bent...

Te meer omdat die persoon blijkbaar niet gezien heeft welke fouten je op het examen gemaakt hebt; een ervaren begeleider (of een rijschoolinstructeur) zou je zeker op je fouten hebben kunnen wijzen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
sven.s
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 sep 2009, 18:47

Re: slechte examinatrice

Bericht door sven.s »

Matthias1989 schreef:examenblad:

5. richtingsverandering : onvoldoende
5.1 zich vergewissen Bord F50BIS
6. voorrang : slecht
6.6 borden B 1-5 (M9-10)
8.snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.1 niet aangepaste snelheid
8.4 borden c43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 (F1 omcirkeld)
11. manoeuvres : onvoldoende
11.3.1 parkeren achter een vtg/zich vergewissen
OPMERKINGEN PE:
verkeersgevaarlijk rijden
ECO - 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1 (11.1 omcirkeld en bijgeschreven dat ik mijn auto niet mag starten bij controle)

ik weet trouwens niet wat dit allemaal wil zeggen..
Nu ik weet niet wat het allemaal inhoud.

Maar als ik lees onvoldoende(n)/slecht/verkeersgevaarlijk rijden, dan ben je denk ik nog niet helemaal klaar om een examen te doen.
gast45

Re: slechte examinatrice

Bericht door gast45 »

Matthias, in welk examencentrum was je mss?
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

Re: slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

Ik heb 20uur rijles gevolgd..
en niet veel opmerkingen gekregen, het zal wel aan de zenuwen gelegen hebben dan
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Nu weet ik het nog niet :mrgreen:
Was je begeleider een instructeur van de rijschool of iemand anders?
Hoe lang heb je trouwens met je voorlopig rijbewijs gereden na je scholing? Altijd alleen gereden of met een begeleider?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: slechte examinatrice

Bericht door Gast »

Matthias ben je toevallig in Kontich geweest. De enige vrouw die daar examens afneemt is inderdaad niet te doen.
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

Re: slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

ik ben in wevelgem geweest ;D
en ik heb 20 uur rijles gevolgd bij een erkende rijinstructeur
zelf heb ik geen auto om te rijden..
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Dus ben je met een auto van de rijschool, en met een rijschoolinstructeur naar het examen geweest?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Matthias ben je toevallig in Kontich geweest. De enige vrouw die daar examens afneemt is inderdaad niet te doen.
Jij bent gebuisd in Kontich durf ik te vermoeden?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

Re: slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

Stefan Peeters schreef:Dus ben je met een auto van de rijschool, en met een rijschoolinstructeur naar het examen geweest?
ja inderdaad !
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: slechte examinatrice

Bericht door Stefan Peeters »

Dan verbaast het mij dat je instructeur je ten eerste naar het examen heeft laten gaan, want wanneer je nog zulke fouten maakt ben je echt nog niet klaar voor het examen.
En ten tweede, dat hij zelf niet meer aandachtspunten gezien heeft.

Ik zou in jouw geval eens een grondige evaluatie vragen aan je instructeur, en in ieder geval proberen om toch nog wat te oefenen.
Kan je geen auto gebruiken van je ouders?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Matthias1989
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 okt 2010, 19:01

Re: slechte examinatrice

Bericht door Matthias1989 »

Stefan Peeters schreef:Dan verbaast het mij dat je instructeur je ten eerste naar het examen heeft laten gaan, want wanneer je nog zulke fouten maakt ben je echt nog niet klaar voor het examen.
En ten tweede, dat hij zelf niet meer aandachtspunten gezien heeft.

Ik zou in jouw geval eens een grondige evaluatie vragen aan je instructeur, en in ieder geval proberen om toch nog wat te oefenen.
Kan je geen auto gebruiken van je ouders?
neen mag ik niet omdat het een nieuwe auto is..
maar ik denk als ik het een 2de keer zou doen ik die fouten niet meer zal maken
mijn rijstijl is goed, mijn remstijl is goed, ik heb dus 1maal een bord van bebouwde kom gemist en paar keer niet op mijn voorrang gelet, dit zal door de zenuwen geweest zijn. Ik weet zeker dat ik er klaar voor ben. In mijn ogen rij ik goed en veilig. Veel beter dan de meeste die ze doorlaten en die ik op de weg tegenkwam..
Plaats reactie