te voorzichtig?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
pickledegg

te voorzichtig?

Bericht door pickledegg »

Ok volgens mij is dat praktijkexamen en alles wat errond draait 1 grote geldklopperij.
ik kreeg 1 opmering en die was dat ik TE voorzichtig was...... wat voor rare reden is dat om gebuist
te zijn? met het verkeer van deze tijd zo druk en gevaarlijk kan je toch niet voorzichtig genoeg zijn?
achteruit parkeren enzo dat is ook allemaal geen probleem maar toch vind ik het raar dat je dat ook moet
kunnen... er zijn mensen die al tientalle jaren rijden en nog steeds niet achteruit kunnen parkeren.
zo lijkt het allemaal wel of ze het moeilijker maken allemaal om geld te slaan uit de mensen die hun examen moeten overdoen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: te voorzichtig?

Bericht door Stefan Peeters »

Het is uw goed recht om dat te denken.

Maar eerlijk gezegd mogen ze van mij de examens nog wat strenger maken.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Punt

Re: te voorzichtig?

Bericht door Punt »

met te voorzichtig kan ook gevaarlijk bedoeld worden: als u bv. 40-50 zou rijden op een weg waar je 70 mag, kan dat gevaarlijk worden.... is het niet in die zin te interpreteren?
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: te voorzichtig?

Bericht door GRO »

40-50 zou rijden op een weg waar je 70 mag
Dat is trouwens ook verboden.
Sommigen denken enkel dat TE SNEL RIJDEN verboden is.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: te voorzichtig?

Bericht door de rijprof »

Ik denk niet dat de examinator 'te voorzichtig' gezegd heeft.
Dat zegt een examinator nooit! (onder uitzonderlijk voorbehoud)

Wat een examinator wel kan zeggen is dat er onvoldoende verkeersdeelname is en dat je niet vlot genoeg meekunt met het verkeer.
Jij trekt daar waarschijnlijk zelf de conclusie uit dat je voorzichtig wou zijn.

Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn. Maar je moet ook vlot kunnen deelnemen aan het verkeer.

Werk vooral aan je kijktechnieken, observeren en dan komt die vlotheid wel. :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: te voorzichtig?

Bericht door Inazuma »

pickledegg schreef:ik kreeg 1 opmering en die was dat ik TE voorzichtig was......
Als je vaak te traag gaat rijden, overal te lang gaat wachten om voort te rijden, te lang blijft staan, dan hinder je uiteindelijk ook de andere weggebruikers die dan op alle manieren gaan proberen je in te halen.
zo lijkt het allemaal wel of ze het moeilijker maken allemaal om geld te slaan uit de mensen die hun examen moeten overdoen.
Examencentra hebben hopen werk, die hoeven niemand te buizen om voldoende volk te trekken ...
Gast

Re: te voorzichtig?

Bericht door Gast »

Ik vroeg me af of het volgende als 'hinderlijk' wordt beoordeeld:
Op een baan waar je 90 mag rijden, rijd ik mooi 90. Er zijn er altijd die dat te traag vinden en mij voorbij steken. Moet ik dan gas minderen als ze me voorbij rijden? In dit geval trek ik mij dat in feite niet aan en blijf ik 90 rijden, zij moeten maar niet over de snelheidslimiet gaan. Het is ook niet dat ze weer trager gaan rijden eenmaal ze me voorbij gestoken hebben dus verwacht ik niet dat ik dan een vorm van hoffelijkheid moet tonen t.o.v. hen.. Ben ik daarin verkeerd?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: te voorzichtig?

Bericht door Stefan Peeters »

Neen. Wanneer jij 90 mag rijden begaan de anderen een overtreding indien ze je inhalen.

Wat jij niet mag doen is je snelheid opvoeren wanneer je ingehaald wordt.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Andyy

Re: te voorzichtig?

Bericht door Andyy »

In 1 ding geef ik je gelijk ..

U rijbewijs halen kost veel te veel geld, Vooral als ge alles zelf uit u eigen zakken moet betalen :(
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: te voorzichtig?

Bericht door bert.covens »

Te duur? Een giller, moet ik zeggen.

Wat is de kostprijs van 1 lesuur? Zowat 50 à 52 EURO. Daarvoor krijg je een leswagen ter beschikking, inclusief brandstof. Die leswagen moet aangekocht, onderhouden, verzekerd, omgebouwd worden voor de instructeur,.... Bovendien krijg je een instructeur ter beschikking. (die een fikse opleiding en zware examens afgelegd heeft). Tel dit alles maar eens uit. Ik denk wel dat we allemaal weten wat een auto + verzekering sowieso al kost, niet?

Even een kleine vergelijking. Laat eens bij je thuis een vakman komen, een loodgieter bijvoorbeeld. Nog voor die z'n gereedschapskist uit z'n camionette heeft gehaald, kost je dat wellicht al meer dan die 50 EURO. (verplaatsingskosten alleen al) :twisted: Als die loodgieter dan ook nog eens werk gaat uitvoeren, ben je gegarandeerd al een pak meer geld kwijt,....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Andyy

Re: te voorzichtig?

Bericht door Andyy »

bert.covens schreef:Te duur? Een giller, moet ik zeggen.

Wat is de kostprijs van 1 lesuur? Zowat 50 à 52 EURO. Daarvoor krijg je een leswagen ter beschikking, inclusief brandstof. Die leswagen moet aangekocht, onderhouden, verzekerd, omgebouwd worden voor de instructeur,.... Bovendien krijg je een instructeur ter beschikking. (die een fikse opleiding en zware examens afgelegd heeft). Tel dit alles maar eens uit. Ik denk wel dat we allemaal weten wat een auto + verzekering sowieso al kost, niet?

Even een kleine vergelijking. Laat eens bij je thuis een vakman komen, een loodgieter bijvoorbeeld. Nog voor die z'n gereedschapskist uit z'n camionette heeft gehaald, kost je dat wellicht al meer dan die 50 EURO. (verplaatsingskosten alleen al) :twisted: Als die loodgieter dan ook nog eens werk gaat uitvoeren, ben je gegarandeerd al een pak meer geld kwijt,....
Het gaat hier wel over een student,
Die op Hogeschool zit, Een eigen auto heeft moeten kopen enz :wink: Voor 6 uurtjes ben ik al makkelijk 400 euro kwijt ..
Voor sommige studenten die hun eigen opleiging moeten betalen is dit echt wel zwaar geloof me
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: te voorzichtig?

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer je die opleiding niet kan betalen, hoe ga je dan in godsnaam een auto kunnen onderhouden?

Veel mensen hadden overigens beter meer geld uitgegeven aan hun rijbewijs en minder aan hun auto...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: te voorzichtig?

Bericht door Gast »

xantingo schreef:Wanneer je die opleiding niet kan betalen, hoe ga je dan in godsnaam een auto kunnen onderhouden?

Veel mensen hadden overigens beter meer geld uitgegeven aan hun rijbewijs en minder aan hun auto...
De auto wat ik kon kopen was van de buurman geweest, Goede vrienden dus kon ook voor een goed prijsje de auto krijgen. Zo kans krijg ik echt niet meer.
En deze heb ik ondertussen al 3 jaar :wink: . ( Ben 18 btw )

Maar ik wil gerust wel geld uitgeven aan men rijbewijs. ik heb hier al eens 4 uur voor genomen en ben aan het overwegen om er 6 bij te doen.

Mrja in u ogen is mss rijlessen nemen niet duur ( wat ik ook helemaal begrijp )
Maar in mijn ogen is het echt wel een pak geld :)
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: te voorzichtig?

Bericht door bert.covens »

Oké, je hebt het over een buitenkansje qua aankoop. Maar nu gaan de kosten pas beginnen. Belastingen, onderhoud, verzekeringen, je brandstof. Noem maar op. Hou alle kosten die je gedurende 1 jaar maakt, eens nauwkeurig bij. Ik verzeker je: de kans zit er dik in dat je steil achterover slaat, als je dan eens zou berekenen wat 1 km autorijden je in feite kost....

En dan hou ik niet eens rekening met eventuele herstellingskosten na bvb een klein accidentje....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: te voorzichtig?

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:Mrja in u ogen is mss rijlessen nemen niet duur ( wat ik ook helemaal begrijp )
Ik heb ook de lotto niet gewonnen, en moet ook alle dagen werken voor mijn boterham...
Alles is duur tegenwoordig, dus ook rijlessen. Hoewel ze, relatief gesproken, niet overdreven geprijsd zijn.

Er is onlangs een vrachtwagen tegen mijn auto gereden. De schade was miniem, een klein deukje boven het linker achterwiel, en een paar krassen op de bumper. Kost 1000 euro...
Mij niet gelaten, de verzekering van de vrachtwagen mag betalen.

Maar een schade van die grootte is snel opgelopen door iemand die zijn voertuig niet voldoende beheerst. Ben je dan niet beter met een paar honderd euro extra voor een degelijke opleiding?

Wanneer mijn eigen dochters willen leren autorijden, en ik was zelf niet professioneel bezig met rijopleidingen, ik liet ze meteen naar de rijschool gaan.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie