Praktijk Examen Bree
Praktijk Examen Bree
Goedendag, Dinsdag om precies 13.40uur Heb ik mijn eerste praktijkexamen..
Ik leg mijn examens af in Bree,
Men probleem is dat ik nog niet zoveel de kans heb gehad om te gaan rijden in Bree, Dus ik weet ook niet echt waar ik moet oppassen enz.
Ik ben wel een aantal keer geweest, Maar ik woon in Maasmechelen dus het is toch een stukje rijden vooraleer ik in Bree aankom.
Zou het zoveel uitmaken als ik Bree niet goed ken ?
Ik leg mijn examens af in Bree,
Men probleem is dat ik nog niet zoveel de kans heb gehad om te gaan rijden in Bree, Dus ik weet ook niet echt waar ik moet oppassen enz.
Ik ben wel een aantal keer geweest, Maar ik woon in Maasmechelen dus het is toch een stukje rijden vooraleer ik in Bree aankom.
Zou het zoveel uitmaken als ik Bree niet goed ken ?
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Praktijk Examen Bree
Welnee. Als je goed kan autorijden, en je beheerst de wegcode, lijkt er mij geen probleem te zijn. Let goed op de verkeersborden ed. Bovendien: je moet een stuk autorijden vooraleer je in Bree bent, dus kan je nog goed oefenen op weg naar het examencentrum, toch? Veel succes!Andyy schreef:Zou het zoveel uitmaken als ik Bree niet goed ken ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Praktijk Examen Bree
Rijden gaat indd zeer goed .. Mrja das ook de bedoeling
Er zijn soms wel foutjes. Iets de snel gas geven wanneer je schakelt enz, Kweet niet of ze u hier ook puntjes voor aftrekken
Er zijn soms wel foutjes. Iets de snel gas geven wanneer je schakelt enz, Kweet niet of ze u hier ook puntjes voor aftrekken
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Praktijk Examen Bree
Kleine schoonheidsfoutjes maken, is bijzaak.
Veilig en correct rijden, is de hoofdzaak.
Ga ook eens naar: http://www.derijprof.be" target="_blank > praktijkexamen
Veilig en correct rijden, is de hoofdzaak.
Ga ook eens naar: http://www.derijprof.be" target="_blank > praktijkexamen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Praktijk Examen Bree
Hmm gebuist ..
Als iemand me effe uitleg wilt geven
5. Richtingsverandering : onvoldoende
5.1. Zich vergewissen Bord F50BIS
5.2. Kenbaar maken
5.3. Uitwijken als vereist
5.4. Rechts de rijbaan oprijden
8. Snelheid en verkeerszicht : onvoldoende
8.4 Borden : C 43-45 F 1-3-4a-4b-12a-12b-87
11. Manoevres: voorbehoud
11. 2. 1. Keren in een straat/ Zich vergewissen
11. 2. 8. Keren in een straat/ Bewegingen : te veel
Das een serieuse domper
Als iemand me effe uitleg wilt geven
5. Richtingsverandering : onvoldoende
5.1. Zich vergewissen Bord F50BIS
5.2. Kenbaar maken
5.3. Uitwijken als vereist
5.4. Rechts de rijbaan oprijden
8. Snelheid en verkeerszicht : onvoldoende
8.4 Borden : C 43-45 F 1-3-4a-4b-12a-12b-87
11. Manoevres: voorbehoud
11. 2. 1. Keren in een straat/ Zich vergewissen
11. 2. 8. Keren in een straat/ Bewegingen : te veel
Das een serieuse domper
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Praktijk Examen Bree
F50bis: Ik vermoed dat je ergens rechts afgedraaid bent, en daarbij een fietser geen voorrang verleende?
c43: ergens sneller gereden dan de maximum aangeduide snelheid? (c45 kondigt het einde van de snelheidsbeperking aan)
f4a: zone 30 (over 't hoofd gezien en sneller dan 30 gereden?)
F1: bebouwde kom (reden? sneller dan 50 gereden, mischien?)
F12a/b: woonerf (sneller gereden dan 20? kwetsbare weggebruikers gehinderd of in gevaar gebracht?)
F87: verhoogde inrichting (drempel) (onaangepaste snelheid?)
Als ik je hele topic zo lees, dan heb je blijkbaar een probleem gehad bij het links/rechts afslaan, en qua snelheid (borden over 't hoofd gezien?)
c43: ergens sneller gereden dan de maximum aangeduide snelheid? (c45 kondigt het einde van de snelheidsbeperking aan)
f4a: zone 30 (over 't hoofd gezien en sneller dan 30 gereden?)
F1: bebouwde kom (reden? sneller dan 50 gereden, mischien?)
F12a/b: woonerf (sneller gereden dan 20? kwetsbare weggebruikers gehinderd of in gevaar gebracht?)
F87: verhoogde inrichting (drempel) (onaangepaste snelheid?)
Als ik je hele topic zo lees, dan heb je blijkbaar een probleem gehad bij het links/rechts afslaan, en qua snelheid (borden over 't hoofd gezien?)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Praktijk Examen Bree
bert.covens schreef:F50bis: Ik vermoed dat je ergens rechts afgedraaid bent, en daarbij een fietser geen voorrang verleende?
c43: ergens sneller gereden dan de maximum aangeduide snelheid? (c45 kondigt het einde van de snelheidsbeperking aan)
f4a: zone 30 (over 't hoofd gezien en sneller dan 30 gereden?)
F1: bebouwde kom (reden? sneller dan 50 gereden, mischien?)
F12a/b: woonerf (sneller gereden dan 20? kwetsbare weggebruikers gehinderd of in gevaar gebracht?)
F87: verhoogde inrichting (drempel) (onaangepaste snelheid?)
Als ik je hele topic zo lees, dan heb je blijkbaar een probleem gehad bij het links/rechts afslaan, en qua snelheid (borden over 't hoofd gezien?)
Heb inderdaad ergens heel erg getwijfeld, Kmoest ergens rechts afslaan omdat tegenover een bord stond alleen plaatselijk vervoer ..
( ben ook nog zo dom om te vragen moet ik rechtdoor of naar rechts ? )
Uiteindelijk ben ik wel naar rechts gegaan, Maar duurde iets te lang ..
Ook ging ik te schuin op een middestrook staan.. Moest er recht op staan zei em Wist ik niet
Nuja 20 april heb ik opnieuw een afspraak gemaakt
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Praktijk Examen Bree
Ergens (bijna) een C3 bord gemist, dan? Je schrijft dat je pas na even twijfelen, besliste om rechts af te slaan. Was het mischien ook hier dat je die fietser, die rechtdoor wilde, geen voorrang verleend hebt F50bis (en/of niet gepinkt hebt)?
(even twijfelen waar naartoe, dan tikkeltje laat toch nog dat bord opmerken en belissen om rechts af te slaan, en ondertussen is die fietser daar die rechtdoor wil,.... zoiets?)
Benieuwd naar de reactie van anderen. Maar ik denk vooral: goed oefenen op links/rechts afslaan (HOE+richting aangeven). En goed op de borden letten (snelheid, en andere verbodsborden). Dat zullen twee voorname aandachtspunten worden nu je nog kan oefenen.
Veel succes!
(even twijfelen waar naartoe, dan tikkeltje laat toch nog dat bord opmerken en belissen om rechts af te slaan, en ondertussen is die fietser daar die rechtdoor wil,.... zoiets?)
Benieuwd naar de reactie van anderen. Maar ik denk vooral: goed oefenen op links/rechts afslaan (HOE+richting aangeven). En goed op de borden letten (snelheid, en andere verbodsborden). Dat zullen twee voorname aandachtspunten worden nu je nog kan oefenen.
Veel succes!
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Praktijk Examen Bree
Wat bedoeld men dan eigenlijk met '' uitwijken als vereist '' ?
Er was een smal veldwegje waar een tegenligger kwam, Moest ik dan eigenlijk mijn pinker naar rechts opzetten en goed aan de kant van de weg gaan staan en blijven wachten ?
Hetzelfde geldt voor '' Kenbaar maken ''
Er was een smal veldwegje waar een tegenligger kwam, Moest ik dan eigenlijk mijn pinker naar rechts opzetten en goed aan de kant van de weg gaan staan en blijven wachten ?
Hetzelfde geldt voor '' Kenbaar maken ''
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: Praktijk Examen Bree
Je moet, bij het kruisen een voldoende zijdelingse afstand laten, en zo nodig naar rechts uitwijken. Op die smalle veldweg, mag je trouwens ook eventjes uitwijken naar de gelijkgrondse berm, als dat nodig is. Wel opletten dat je daar niemand hindert, en zeker niet in gevaar brengt (voetgangers).
Kenbaar maken: pinken. Gebruik je je pinkers wel correct? Een voornemen tijdig kenbaar maken. Mischien gebruik je je pinkers niet altijd wanneer dat eigenlijk verplicht is, ofwel vindt de examinator dat je dat te laat doet. Vergeet ook niet je pinkers weer af te zetten éénmaal de beweging gedaan is.
artikel 13 aankondiging van een maneuver
Alvorens een maneuver of een beweging uit te voeren, die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.
Kenbaar maken: pinken. Gebruik je je pinkers wel correct? Een voornemen tijdig kenbaar maken. Mischien gebruik je je pinkers niet altijd wanneer dat eigenlijk verplicht is, ofwel vindt de examinator dat je dat te laat doet. Vergeet ook niet je pinkers weer af te zetten éénmaal de beweging gedaan is.
artikel 13 aankondiging van een maneuver
Alvorens een maneuver of een beweging uit te voeren, die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Re: Praktijk Examen Bree
Ok thx voor de tips, Kan inderdaad zijn dat ik te laat heb gepinkt.
De volgende keer als ik nog op zo'n veldwegje rijd, Zet ik me gewoon stil aan de kant en laat ik de tegenligger mij kruisen.
Ik ben al blij dat ik de juiste rijtechniek heb, en veel in m'n spiegels kijk.
Waar ik nog op moet oefenen is vooral voorrang van rechts verlenen, twijfel hier veel te veel aan
20 april moet ik opnieuw opgaan, Hopen dat het dan lukt
Ik had zo veel zenuwen toen ik achter het stuur kroop, maar toen ik terug op de oprit reed dacht ik van '' Is dit alles '' ?
Stelt in mijn ogen echt niet veel voor zo'n rijexamen
De volgende keer als ik nog op zo'n veldwegje rijd, Zet ik me gewoon stil aan de kant en laat ik de tegenligger mij kruisen.
Ik ben al blij dat ik de juiste rijtechniek heb, en veel in m'n spiegels kijk.
Waar ik nog op moet oefenen is vooral voorrang van rechts verlenen, twijfel hier veel te veel aan
20 april moet ik opnieuw opgaan, Hopen dat het dan lukt
Ik had zo veel zenuwen toen ik achter het stuur kroop, maar toen ik terug op de oprit reed dacht ik van '' Is dit alles '' ?
Stelt in mijn ogen echt niet veel voor zo'n rijexamen
Re: Praktijk Examen Bree
Dat is ook niet goed, want daaruit blijkt dat je niet weet hoe correct te kruisen, en het bijgevolg opgeeft en de tegenligger het maar laat oplossen.Gast schreef:De volgende keer als ik nog op zo'n veldwegje rijd, Zet ik me gewoon stil aan de kant en laat ik de tegenligger mij kruisen.
Met de bloemlezing aan fouten zou ik toch maar stevig gaan oefenen om dat examen binnen 3 weken succesvol af te ronden. Het is niet dat je maar één domme fout hebt gedaan, maar redelijk wat missers hebt gescoord waaruit blijkt dat je onzeker bent en onvoldoende je voertuig onder controle hebt in het samenspel van het verkeer. Uit de onvoldoendes en voorbehoud blijkt namelijk dat je rijtechniek helemaal niet op peil is.
Re: Praktijk Examen Bree
En naar links uitwijken - zonder hinderen van de tegenliggers - bij het naar links afslaan .bert.covens schreef:Je moet, bij het kruisen een voldoende zijdelingse afstand laten, en zo nodig naar rechts uitwijken.
Naar rechts uitwijken voor het naar rechts afslaan.
Naar rechts uitwijken indien men ingehaald wordt.
Re: Praktijk Examen Bree
Je moet aan dit lijstje te zien veel beter uitkijken voor andere weggebruikers bij richtingsveranderingen en maneuvers.Andyy schreef: Als iemand me effe uitleg wilt geven
En je moet veel beter op alle mogelijke snelheidsbepalende borden en inrichtingen letten - en je snelheid er aan aanpassen.
Als je de snelheidsbepalende borden al mist, mis je er gegarandeerd ook nog andere.
Maar toch buisde je er op ...Stelt in mijn ogen echt niet veel voor zo'n rijexamen
Ik denk dat het meer voorstelde dan je dacht.
Dat het een fikse domper is daar kan ik inkomen, maar het wijst er op dat je nog niet staat waar je moet staan.
Of je daar binnen drie weken wel staat
Het is maar de vraag ...
Re: Praktijk Examen Bree
Er zijn toch meerdere mensen die de dag erna direct opgaan ?
Hmm mischien dan maar een paar uuren les volgen, En desnoods de afspraak afzeggen ??
Door de zenuwen was ik me meer op de weg aan het concentreren, En heb ik gewoon de borden over het hoofd gezien.
Ik bedoek gewoon dat ik nu weet hoe zo'n examen eruit ziet, En de dingen waar ik moet op letten.
Hmm mischien dan maar een paar uuren les volgen, En desnoods de afspraak afzeggen ??
Door de zenuwen was ik me meer op de weg aan het concentreren, En heb ik gewoon de borden over het hoofd gezien.
Ik bedoek gewoon dat ik nu weet hoe zo'n examen eruit ziet, En de dingen waar ik moet op letten.