Praktijklessen buitenland

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door Metallicdeth »

De wegenbelasting goedkoper in Nederland? Weet je dat wel zeker? Volgens mij betalen ze daar toch aardig wat, hoor. Zal het eens vragen aan m'n ouders. Heb zelf nooit een auto gehad in Nederland. Heb pas m'n rijbewijs behaald na emigratie ;)

De BPM weegt inderdaad erg mee bij de aanschaf. Dat is echt een super groot verschil met hier.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door Stefan Peeters »

Voor mijn auto betaalt men in Nederland 1400 euro wegenbelasting per jaar. Ik betaal in Belgie iets over de 200 euro.

Lijkt me in Nederland dus niet echt goedkoper...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:Voor mijn auto betaalt men in Nederland 1400 euro wegenbelasting per jaar. Ik betaal in Belgie iets over de 200 euro.
'k Zat precies met de motorrijtuigenbelasting per kwartaal ipv per jaar in mijn hoofd :oops:
En dat geeft uiteraard stevig andere e, veel hogere cijfers :(
De laatste 2 jaar is die MRB daar dan ook nog met 15,5% gestegen.
numenor

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door numenor »

Wel ik wil hier graag an toevoegen dat Matthias gelijk heeft , ik heb mijn rijbewijs sinds 1999, de wegcode is in Benelux zo goed al uniform. De lessen zijn dat goedkoper en van betere kwaliteit.
Dus waarom niet ... gewoon om de lokale markten te beschermen.

groetjessss
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door Stefan Peeters »

numenor schreef: 20 mar 2019, 22:34 Wel ik wil hier graag an toevoegen dat Matthias gelijk heeft , ik heb mijn rijbewijs sinds 1999, de wegcode is in Benelux zo goed al uniform.
Euh... 😲
Iedereen klaagt tegenwoordig dag de wegcode zelfs in België alleen niet meer overal gelijk is. Kijk bijvoorbeeld maar naar de snelheidsbeperkingen die verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië/Brussel. Tussen Nederland en België zijn er onder andere ook nog verschillen betreffende het stilstaan en parkeren.

Ik zie niet goed in waar jij "zo goed als uniform" haalt eigenlijk.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Praktijklessen buitenland

Bericht door Jozef »

Ik kan hierin Stefan enkel maar bijtreden. Oppervlakkig lijkt de wegcode van diverse Europese landen dezelfde te zijn, er wordt bijvoorbeeld bijna overal rechts gereden. Maar als je iets verder kijkt, merk je dat er enorm veel verschillen zijn.

Ik woon nu al bijna 11 jaar in Duitsland, en mijn vrouw en ik zijn blij dat de Belgische en Nederlandse kentekenplaten zo goed opvallen...
Plaats reactie