Voor garage parkeren op examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Voor garage parkeren op examen

Bericht door Gast »

Hoi!
Ik ga binnen 2 weken voor de 2e keer mijn praktijkexamen doen. Vorige keer door wat stomme dingen gebuisd dus nog eens proberen :). Nu vroeg ik me ineens iets af over wat de examinator zei voor we het examencentrum verlieten.
Ze legde uit wat we gingen doen en zei ook dat ik zou moeten parkeren. Ze zei dat het zou kunnen dat ze zou vragen voor een garage of iets dergelijks te parkeren en dat ik dan 'mijn voorzorgen moest nemen'...
Nu vraag ik me toch af wat ze daarmee bedoelde. Iemand die hier een antwoord op zou hebben?
Groetjes
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: Voor garage parkeren op examen

Bericht door Elke V »

Anonymous schreef:Ze zei dat het zou kunnen dat ze zou vragen voor een garage of iets dergelijks te parkeren en dat ik dan 'mijn voorzorgen moest nemen'...
Nu vraag ik me toch af wat ze daarmee bedoelde. Iemand die hier een antwoord op zou hebben?
ik denk dat je haar gewoon verkeerd begrepen hebt, meestal zeggen ze juist dat je je daar dan niks van moet aantrekken want dat je er toch niet lang gaat blijven staan. ze zeggen wel dat je moet doen alsof je een boodschap gaat doen, en misschien dat ze in die context iets zei over 'voorzorgen nemen', waarmee ze dus bedoelde ook lichten uitzetten, contact uit, deuren op slot.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voor garage parkeren op examen

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Hoi!
Ze zei dat het zou kunnen dat ze zou vragen voor een garage of iets dergelijks te parkeren en dat ik dan 'mijn voorzorgen moest nemen'...
Nu vraag ik me toch af wat ze daarmee bedoelde.
Op het examen moet je ondermeer achter een andere auto parkeren.

Soms laat men je even voor een garage parkeren, als er niet direct een betere plaats te zien is in de straat waar de examinator je wil laten parkeren.

Je moet dan uitstappen en daarvoor de nodige veiligheidsmaatregelen treffen, zoals ElkeV ze al opgesomd heeft, maar bvb ook de handrem optrekken.

Zo te horen ben je nog niet helemaal mee over wat er van je verwacht wordt tijdens het examen.
Er staan een hoop tips inzake het praktijk-examen in het praktijkboek (gedrukt, CD, download).
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Je vindt ook heel veel info i.v.m. het praktijkexamen op www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie