Geslaagd - paar examenvragen

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Cheverae
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2005, 00:00

Geslaagd - paar examenvragen

Bericht door Cheverae »

Hallo,

Ik ben vandaag mijn theorie-examen gaan doen en ben van de eerste keer geslaagd. Ik vond de website zeer nuttig, maar wil zeggen dat wie alleen de vragen oplost en de theorie niet doorleest, toch bedrogen zal uitkomen. Ik had vrij veel vragen op het examen die niet voorkwamen in de oefenvragen.

Ik wilde eigenlijk vooral laten weten (na mijn vraag over de stopafstand) dat ik hierover een vraag kreeg op het examen:

Je rijdt 100 km/u op een droog wegdek. Je moet plots remmen. Hoeveel bedraagt de stopafstand? De mogelijkheden bestonden eenvoudigweg uit A: minder dan 50m B: meer dan 50m. Het doet er dus idd niet toe welke berekening (site of wegwijs-boek) je volgde..

Verder waren er nogal wat vragen over het milieu en de technische kennis (pofieldiepte van de banden, herinsnijden van de banden, verplichte aanwezigheid van verbandkist/verkeersdriehoek/brandblusser, of een kopie van het inschrijvingsbewijs voldoende is, of je je motor bij het wachten voor een overweg moet uitzetten). Daarnaast zeker vier vragen over de voorrang op basis van een schets of foto, (waarvan er drie gingen over een situatie waar de politie het verkeer regelde). Ook een paar vraagjes over 'lading' (wat veroorzaakt het meeste wrijving: fietsen op het dak of achteraan? hoe ver mag een lading uitsteken uit een bromfiets klasse A) en over parkeren en stilstaan. Verder ook: ik rijd een rotonde op: het aansteken van de richtingaanwijzer is A: verplicht, B: verboden C: optioneel. Enfin, 50 vragen waarvan de meerderheid zeer gelijkaardig zijn aan de oefenvragen op de site, maar er kwamen toch meer 'zuivere theorie-vragen' in voor!

Eén vraag kwam me vrij onbekend voor: je ziet een foto genomen op de autostrade. Een auto rijdt in het rechtse rijvak. Naast hem is er ook een brede afrit (twee rijbanen die aftakken, geloof ik) met een ononderbroken witte lijn. De vraag is: ik haal de wagen op de rechterrijstrook in. Moet ik na dit inhaalmanoeuver onmiddellijk terug op de rechterrijstrok gaan rijden? Ik dacht 'ja', maar het antwoord was 'nee'... Vermoedelijk heb ik ergens op de site iets over het hoofd gezien.

Bedankt dus voor de goede website en de vlugge reactie op mijn vraag! Deze site heeft me zeer zeker geholpen te slagen van de eerste keer! Bedankt en veel succes met het 'goede werk'!
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Moet ik na dit inhaalmanoeuver onmiddellijk terug op de rechterrijstrok gaan rijden? Ik dacht 'ja', maar het antwoord was 'nee'... Vermoedelijk heb ik ergens op de site iets over het hoofd gezien.
Deze vraag staat nochtans bij onze proefexamens.
Plaats reactie