Van harte bedankt

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Cederique
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2005, 00:00

Van harte bedankt

Bericht door Cederique »

Hallo,

Ik ben een 24-jarige student die slechts enkele dagen geleden besloot om toch eens een rijbewijs proberen te behalen.

Stap 1 is nu voorbij, geslaagd met slechts 2 fouten.

Zoals vele anderen heb ik de theoretische leerstof op mijn eentje doorgenomen, hierbij maakte ik gebruik van de cursus: Autorijden van A tot Z door de heer Flor Koninckx.
Teleurgesteld zoals ik ben is deze cursus totaal ontoereikend en helemaal niet gebruikersvriendelijk. Hoewel er geprobeerd wordt om alles op een zo eenvoudig mogelijke manier te verklaren, slaagt de auteur hier hoofdzakelijk niet in. Vele passages zijn onduidelijk, dubieus, archaïsch. Ook de zinsstructuur laat de wensen over, personen die met iets meer dan gemiddelde aandacht deze cursus doornemen zullen snel op delen vallen waar door de zinsconstructie niet meer duidelijk is waarop een bepaalde regel of uitzondering nu precies valt.

Na een kleine zoektocht kwam ik op deze website terecht, waar ik onmiddellijk de theorie nogmaals doorgenomen heb. De theorie hier is veel menselijker, je wordt gewezen op de kleine nuances (iets wat totaal ontbreekt in de bovenvermelde cursus). Zoals geadverteerd op de site, als je de voorbeeldvragen hier kan oplossen dan zul je ook slagen op het theoretisch examen.

Neem van mij aan dat dit volledig terecht is, en ik zal deze site dan ook aanbevelen bij iedereen die nog zijn theoretisch rijexamen wilt afleggen.

Om af te sluiten dank ik jullie van harte met deze geslaagde poging om de theorie toegankelijker te maken. Zonder deze site ging ik met meer vragen dan kennis aan het examen deelnemen. Uitstekend werk!


met vriendelijke groeten

Cederique