beter dan de boeken!!!

Regelmatig plaatsen wij hier ontvangen e-mails van geslaagden.
Kathleen

beter dan de boeken!!!

Bericht door Kathleen »

hallo
k'had eerst een boek van wees wegwijs... Zogezegd de nieuwste, wat dus wel niet echt klopte...
Om een voorbeeld te geven: sneeuwbanden mochten van 1 november tot 31 maart in dat boek, maar die wet is intussen al veranderd van begin 2004, dus meer of anderhalf jaar zijn die boeken "overdatum"...

Ik heb niets geleerd uit de boek, maar alles van deze site! Het is een héél goeie site!!! En ik ben trouwens in een keer geslaagd wel met vier kleine foutjes

Dikke merci!!!!!!

groetjes
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: beter dan de boeken!!!

Bericht door digital »

Kathleen schreef:
k'had eerst een boek van wees wegwijs... Zogezegd de nieuwste, wat dus wel niet echt klopte...
Boeken worden altijd in meerdere oplagen gedrukt. Het verkeersreglement wordt regelmatig gewijzigd en/of aangevuld.
Controleer gewoon de druk op de 1ste pagina.
vb D2004/5315/001 (als je deze druk of een latere versie hebt valt het best mee).
Kathleen schreef:
Om een voorbeeld te geven: sneeuwbanden mochten van 1 november tot 31 maart in dat boek, maar die wet is intussen al veranderd van begin 2004, dus meer of anderhalf jaar zijn die boeken "overdatum"...
Vergis je je niet met spijkerbanden? Die zijn nog steeds toegelaten van 1 november tot 31 maart.

Winterbanden zijn toegelaten van 1 oktober tot 30 april. Dit maakt eigenlijk deel uit van het technisch reglement voor auto's en voorzover dat ik weet maakt dit geen deel uit van de leerstof voor het examen. Wij hebben echter van leerlingen vernomen dat deze vraag wel gesteld wordt op het examen.
Kathleen schreef:
Ik heb niets geleerd uit de boek, maar alles van deze site! Het is een héél goeie site!!! En ik ben trouwens in een keer geslaagd wel met vier kleine foutjes
Wij zijn blij dit te horen.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je hebt gelijk Jozef. "Bedoelde banden" duidt op "banden van het type M + S waarvan de snelheidscategorie overeenkomt met een lagere snelheid dan die van de origineel gemonteerde banden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

digital schreef: Winterbanden zijn toegelaten van 1 oktober tot 30 april.
Tenzij ... (zie vetgedrukte tekst hieronder):
Quote: Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

Artikel 34: Lucht- en cushionbanden

§3.

1° Volgende voorschriften zijn van toepassing op de banden die gemonteerd zijn op voertuigen van categorie M1:

...

De montage van banden van het type M + S (deze aanduiding bevindt zich op de band) waarvan de snelheidscategorie overeenkomt met een lagere snelheid dan die van de origineel gemonteerde banden, zijn toegelaten. In dat geval zal de rijsnelheid aangepast zijn aan deze lagere limiet.

Ter herinnering zal een plaatje met deze limietsnelheid binnenin het voertuig aangebracht worden, op een voor de bestuurder goed zichtbare plaats.

Dat plaatje mag ook gekleefd blijven als banden gemonteerd werden met een hogere snelheidsindex.

Bedoelde banden zijn slechts toegelaten gedurende de periode van 1 oktober tot 30 april.

De bepalingen van dit punt zijn niet van toepassing voor banden van het type M+S met een snelheidscategorie waarvan de overeenstemmende snelheid groter of gelijk aan de voor het voertuig bepaalde maximale snelheid.

...
Plaats reactie