Vraagje

Vraag hier tips en hulp van anderen.
dafke

Vraagje

Bericht door dafke »

Ik denk dat er op de proefexamens een fout staat. Er staat namelijk of een bestuurder op een busstrook mag staan om een persoon te laten instappen om de achterliggende auto's niet in gevaar te brengen.

Ik dacht dus zo: die auto staat stil (wat mag op een busstrook) dus de auto zal daar wel mogen stilstaan. Maar mijn antwoord was fout
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag inderdaad niet stilstaan of parkeren op een busstrook.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ben je zeker dat die vraag gaat over een busstrook en niet over een bushalte want dit zijn 2 verschillende dingen.

Als je nu eens het nummer van de vraag kon voorleggen konden we eens kijken :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Bericht door Gast »

reeks E vraag 23
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraagje

Bericht door Inazuma »

dafke schreef: Ik dacht dus zo: die auto staat stil (wat mag op een busstrook) dus de auto zal daar wel mogen stilstaan.
De wegcode stelt klaar en duidelijk dat de bestuurders die normaal gesproken niet mogen rijden in deze voorbehouden rijstrook, deze rijstrook slechts mogen volgen om van richting te veranderen.

Dergelijke rijstrook volgen voor een andere reden dan van richting veranderen, moet dan ook als een overtreding aanzien worden.

72.5. Op een rijbaan met het verkeersbord F17, is de rijstrook die afgebakend is met brede onderbroken strepen en waarin het woord "BUS" is aangebracht, voorbehouden aan voertuigen van geregelde openbare diensten voor gemeenschappelijk vervoer en aan voertuigen bestemd voor het ophalen van leerlingen.
(...)
De andere voertuigen mogen hierin slechts rijden om van richting te veranderen.
Gast

Bericht door Gast »

ik ga woensdag het examen afleggen. Ik heb net proefexamens gemaakt en ik haal tussen de 45 en 50 op 50. Ik hoop dat ik het woensdag ook zo goed ga kunnen
Plaats reactie