Random examen op deze site

Vraag hier tips en hulp van anderen.
ed123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:50

Random examen op deze site

Bericht door ed123 »

Hoi , ff meedelen dat ik al een kleine 2 weken op deze site zit.
In het begin de theorie doorgelezen en erna op de vragen gevlogen.

nu heb ik al 3x een code aangevraagd voor rijbewijs B ad randum vragen te krijgen ( hoe meer je random kan oefenen hoe beter imo ) en het is me opgevallen dat veel vragen nogal terugkerend zijn , ik bedoel dan qua foto en keuzeopties.

aangezien ik had gehoord van iemand dat er zo een 800+ mogelijke vragen zijn op een theorie is het dan niet wat misleidend om zo vaak hetzelfde te zien op deze site als je ad randum neemt ? of is het meer van als ik op het examencentrum kom dat alles er zowat 90 % ofzo hetzelfde gaat uitzien op dat scherm als op deze site ?

ik zou graag gaan dinsdag voor theorie ( haal al een klein weekje minimum 44-45/50 hier , soms 47-48 )

en is dat op zo een theorie examen de hele tijd met zo een stem die alles voorleest ? lijkt me in mijn geval redelijk afleidend :lol:
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Alvast prima dat je niet alleen wat proefexamens maakt, maar ook de theorie grondig hebt doorgenomen.

Er zijn op de site 2 soorten examens.

1. Reeks per reeks.
Dan krijg je in ieder geval allemaal verschillende vragen.

2 At random
Dan kiest de computer zelf uit een database van vragen.
In een reeks van 50 krijg je zeker allemaal verschillende vragen.
Maakt de computer een 2de reeks van 50, dan kiest hij weer 50 vragen uit die database. In dat geval is het mogelijk dat hij daar opnieuw enkele vragen uitpakt die al eens in vorige 50 vargen aan bod kwamen.

Hoe meer reeksen van 50 je maakt, hoe meer vragen je zult tegenkomen die je al eens hebt gehad. Dan is het tijd om het echte examen te gaan afleggen :lol:

Veel succes.
ed123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:50

Bericht door ed123 »

bedankt , ik moet zeggen sinds ik sms voor at random vragen te kunnen oplossen heb ik een paar twijfelgevalletjes overwonnen , gewoon omdat die vraag zo vaak aan bod kwam :)

nu hopen dat ik dinsdag niet in de war raak met de "oudere" foto's die ze nogal eens gebruiken in het lokale examencentrum ( als ik terug denk aan mijn brommer theorie :roll: )
ed123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:50

Bericht door ed123 »

ok ff recappen

als je inlogt met je code kan je reeks per reeks en ad randum kiezen

reeks per reeks haal ik minimum 23/25 (meestal 24/25 ) en ad randum minimum 47/50 , al heb ik zo het gevoel dat mn goede scores liggen aan het feit dat ik bij ad randum heeeeeel vaak dezelfde foto's en antwoorden heb en deze al dagen aan het oplossen ben ( bij reeks per reeks is dat wat minder imo)

de reden dat ik wat faalangst heb is omdat op deze site komt het bijna allemaal van zelf en gisteren had mn broer mij de kbc vragen gelinkt ( zeer onduidelijke foto's en je zag echt de 15 seconden wegtikken ) en daar had ik toch meer fouten ( nog maals zeer onscherpe foto's daar :evil: )

( ja ik weet het , geen 2 sites mengen of deze site vs een handboek , maar dat "imitatie"examen op kbc heb ik 1x gedaan gisteren en sindsdien niet meer op geweest ( maar wel alweer keertje of 4 alles op deze site herhaald :) )

maar goed , zou 23/25 - 24/25 bij reeks per reeks en 47(of meer)/50 bij ad randum goed zijn om dinsdag theorie te gaan doen ?
( ben ondertussen 22 en was op mijn 18de niet erdoor en toen had ik iets van "meh" , maar nu zou ik toch wel snel erdoor willen zijn :D )
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

ed123 schreef:maar goed , zou 23/25 - 24/25 bij reeks per reeks en 47(of meer)/50 bij ad randum goed zijn om dinsdag theorie te gaan doen ?
Met 47 op 50 op de proefexamens kan je met een gerust gemoed examen te gaan doen.

Uit de feedback van eerdere kandidaten leren we dat wie met 45/50 of beter op de proefexamens het echte examen gaat afleggen, doorgaans zelfs nog wat hoger scoort ...

Je hebt ook nog wat meer tijd op het examen, dus vooral niet stressen of panikeren, rustig je ding doen, en doorgaans is je eerste gedacht ook het goede.

Succes :!:
Plaats reactie