vervallen?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Leentjereynders

vervallen?

Bericht door Leentjereynders »

hoi,

een paar jaar terug (2005) ben ik mijn theorie examen gaan afleggen... maar omdat ik altijd op kot gezeten heb is er nooit werk gemaakt van men praktijk examen... dus na 1 jaar liet ik mijn voorlopig rijbewijs "hernieuwen"

omdat toen die "papierkes" veranderd werden staat er bij mij op dat het geldig is tot november 2009, eigenlijk moest er niets veranderd zijn was het maar geldig tot 2008...

nu kan ik eindelijk mijn praktijk gaan doen... maar is men theorie nu eigenlijk nog wel geldig :s want vooraan (bij die "uitleg") staat erop 3 jaar geldig... en binnenin 4 jaar :/

(misschien een beetje scheef uitgelegd moi soit you'll get the point)
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vervallen?

Bericht door Inazuma »

Leentjereynders schreef:omdat toen die "papierkes" veranderd werden staat er bij mij op dat het geldig is tot november 2009, eigenlijk moest er niets veranderd zijn was het maar geldig tot 2008...

nu kan ik eindelijk mijn praktijk gaan doen... maar is men theorie nu eigenlijk nog wel geldig
Voor rijbewijs B is er geen direct probleem gezien je voorlopig rijbewijs B blijkbaar nog geldig is tot november 2009.
(Dat zou dan om een voorlopig rijbewijs B moeten gaan, uitgereikt in november 2006 , en 36 maanden geldig )
Dan moet je wel voor de einddatum van je voorlopige rijbewijs B het praktijkexamen afleggen :!:


Je theorie is is wel verlopen - die was drie jaar geldig - maar dat heeft enkel belang bij het aanvragen van een nieuw voorlopig rijbewijs B.
Als je ooit nog opnieuw een voorlopig rijbewijs B wil aanvragen, zal je dus opnieuw theorie moeten afleggen.

Denk er aan dat een aantal verkeersregels veranderd zijn sinds 2005/2006 ... ondermeer de voorrangsregels :
http://wegcode.be/actueel.php
(zijn gelukkig niet allemaal van toepassing op bestuurders van personenwagens)
Plaats reactie