Het lukt me niet

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Latifa Sociale gekkerd

Het lukt me niet

Bericht door Latifa Sociale gekkerd »


HOi allemaal,
ik probeer te leren voor men theorie examen maar het lukt me niet!
ik wil zo graag men rijbewijs hebben, want dan kan ik eindelijk die audi a3 'ke op de weg gebruiken :D
hoe kan ik leren, want ik ben iemand die zich snel laat afleiden en het interesseert me heel snel NIET...

Graag serieuse reacties

Sociale marokkaantje
Latifa
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

hoe kan je leren... goh, je er gewoon doorworstelen. Probeer misschien in stukjes te leren... bijvoorbeeld een hoofdstukje 's morgens, nog eentje voor het middageten, na het middageentje, 's avonds eentje, en voor je gaat slapen eentje

Dan heb je eigenlijk best al heel wat gedaan hoor... En dat gaat makkelijker als proberen alles in 1 keer te doen

Maar ik begrijp het niet goed: je wil zo graag op de baan, maar je bent helemaal niet geïnteresseerd in theorie leren... Hoe wil je je ooit veilig op de weg begeven als je niet weet hoe, wat, waar en wanneer alles mag en moet? Als je de theorie niet beheerst, ga je volgens mij in de praktijk vrij snel brokken beginnen maken (én betalen!!)
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Op jezelf studeren via een site of een handboek, wil natuurlijk zeggen dat je de nodige discipline moet hebben om dat ook te doen.

Studeer je via onze site, dan is de kans heel groot dat je van de eerste keer slaagt. Maar dan moet je wel ONZE LEERMETHODE volgen.

Alles begint dus met het lezen van die pagina.

(Klik bovenaan de site op THEORIE en vervolgens om LEERMETHODE)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Bericht door de rijprof »

Leer elke avond 1 hoofdstukje + oefeningen op www.gratisrijbewijsonline.be
Neem je tijd, niet teveel in één keer.
Als je alles heb doorgenomen herhaal je dat nog eens en daarna doe je proefexamens tot je heel weinig fouten maakt.
Dan ben je ook klaar voor het echte theorie-examen.

Als je graag wilt autorijden zou het je moeten interesseren... Hoe kun je anders veilig rijden? :roll:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Het lukt me niet

Bericht door Inazuma »

Latifa Sociale gekkerd schreef: ik wil zo graag men rijbewijs hebben, want dan kan ik eindelijk die audi a3 'ke op de weg gebruiken :D
hoe kan ik leren, want ik ben iemand die zich snel laat afleiden en het interesseert me heel snel NIET...
Als je iets wil, moet je er ook iets voor doen, moet je er iets voor over hebben.
Als je snel afgeleid bent, moet je in kleinere stukjes leren, die stukjes geregeld herhalen, en er een nieuw stukje bijdoen.

Maak van leren eens lezen.
Als je iets voldoende vaak doorleest, heb je het uiteindelijk ook wel geleerd ...

Zet er geen dag op tegen tegen wanneer je alles wil kennen en examen gaan doen, maar draag jezelf wel op om zeer regelmatig een hoofdstukje te leZen ;) en ga dan examen doen wanneer je je daar zelf klaar voor voelt.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Test u zelf op straat.
Je wandelt in een straat - heb dan oog voor de verkeersborden die je tegekomt en controleer voor jezelf of je de betekenis van dat bord kent.
Zoniet zoek je het thuis op.
Kom je aan een kruispunt, stel je de vraag "wie heeft hier voorrang?" en "Waarom".
Op die manier wordt theorie studeren heel wat minder saai en ga je praktisch toepassen wat je thuis studeerde.
Shiva
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2009, 16:52

Bericht door Shiva »

begin er niet aan als het je niet interesseert ;)
Ikzelf had op m'n 18e niet de minste interesse om te leren rijden, maar nu een paar jaar later, wil ik er ten volle voor gaan, en hoe gemotiveerder je bent, hoe meer resultaat je boekt!
Ik zou je aanraden van veel te lezen, dan onthou je ook al wat. Lees eens een hoofdstuk, en maak dan eens een paar oefenvragen, verbeter die, en als je ze fout hebt schrijf je het juiste antwoord op.
Veel succes!
Spietske
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2009, 15:24

Bericht door Spietske »

Terwijl ik studeerde, schreef ik de belangrijkste zaken op in een schriftje. Enkel lezen is voor mij niet voldoende. Door te noteren geraak ik niet zo snel afgeleid.

Het is ook niet mogelijk om alles in een dag te leren. Beetje per beetje overlopen en herhalen, herhalen, herhalen.
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@ Shiva

Wil jij je mooie banner op de juiste afmetingen maken, anders moet ik hem helaas verwijderen.
Plaats reactie