Morgen!

Vraag hier tips en hulp van anderen.
twegske

Morgen!

Bericht door twegske »

Goedenavond,
Morgen ga ik mijn theoretisch rijexamen gaan doen,
maar net nu dat ik ging proberen voor dit proefexamen zag ik dat ik geen geld op gsm heb staan dus ging ik op de site van de kbc.

Daar haalde ik cijfers als
43/50
47/50
43/50
45/50
Is het echte examen veel moeilijker of zijn de vragen van de zelfde moeilijkheidsgraad?
Want de ene persoon zegt dat het veel moeilijker is en de andere persoon zegt dat het ongeveer zelfde niveau is.
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

In het echt heb je vaak meer tijd. De vragen komen overeen met de stof die je geleerd hebt, dus ze zijn van hetzelfde niveau.

Succes !
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor deze reactie,
ik ben daarjuist geld op mijn gsm gaan zetten voor die proefexamens te doen, en ik haal altijd rond de 45-50 dus ik hoop dat ik straks ook zo zeker ga zijn. Ik laat het jullie nog wel weten!
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Bedankt voor deze reactie,
ik ben daarjuist geld op mijn gsm gaan zetten voor die proefexamens te doen, en ik haal altijd rond de 45-50 dus ik hoop dat ik straks ook zo zeker ga zijn. Ik laat het jullie nog wel weten!
Als je op de proefexamens altijd aan de 45-50 zit, levert dat op het echte examen doorgaans erg mooie resultaten.
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef:Bedankt voor deze reactie,
ik ben daarjuist geld op mijn gsm gaan zetten voor die proefexamens te doen, en ik haal altijd rond de 45-50 dus ik hoop dat ik straks ook zo zeker ga zijn. Ik laat het jullie nog wel weten!
Als je op de proefexamens altijd aan de 45-50 zit, levert dat op het echte examen doorgaans erg mooie resultaten.
Heb een 48/50 gehaald,
bedankt aan deze site!! Ik raad het iedereen aan om deze te gebruiken.
Ps: moet ik nu met die papieren naar de gemeente?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef: Heb een 48/50 gehaald,
Dat bedoelen we dus met mooie resultaten. Proficiat. ;)

Ps: moet ik nu met die papieren naar de gemeente?
Je kan met die papieren (en 2 pasfoto's + 9 euro ) een voorlopig rijbewijs B MET begeleider afhalen, maar hoe wil je leren rijden (en 't is toch voor een autorijbewijs hé ) :?:

2 mogelijkheden :

- Met een begeleider (voorlopig rijbewijs B met begeleider, 36 maanden geldig), kan vanaf 17 , en kan aangevuld worden met vrijwillige rijlessen bij een rijschool (waar je begeleider eventueel aan kan deelnemen)

- Zonder begeleider (voorlopig rijbewijs B zonder begeleider, 18 maanden geldig), maar daarvoor moet je eerste 20 uur rijlessen volgen in een erkende rijschool (kan voor je 18de), en om het voorlopige rijbewijs B te krijgen moet je 18 zijn.


Combineren en overschakelen tussen de 2 methoden kan ook, maar een voorl. rijbewijs B zonder begeleider kan je maar 1 keer krijgen.


Examens kan vanaf 18 jaar, en je moet dan minstens 3 maanden een van de voorlopige rijbewijzen in bezit hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Inazuma schreef:
Anonymous schreef: Heb een 48/50 gehaald,
Dat bedoelen we dus met mooie resultaten. Proficiat. ;)

Ps: moet ik nu met die papieren naar de gemeente?
Je kan met die papieren (en 2 pasfoto's + 9 euro ) een voorlopig rijbewijs B MET begeleider afhalen, maar hoe wil je leren rijden (en 't is toch voor een autorijbewijs hé ) :?:

2 mogelijkheden :

- Met een begeleider (voorlopig rijbewijs B met begeleider, 36 maanden geldig), kan vanaf 17 , en kan aangevuld worden met vrijwillige rijlessen bij een rijschool (waar je begeleider eventueel aan kan deelnemen)
- Zonder begeleider (voorlopig rijbewijs B zonder begeleider, 18 maanden geldig), maar daarvoor moet je eerste 20 uur rijlessen volgen in een erkende rijschool (kan voor je 18de), en om het voorlopige rijbewijs B te krijgen moet je 18 zijn.


Combineren en overschakelen tussen de 2 methoden kan ook, maar een voorl. rijbewijs B zonder begeleider kan je maar 1 keer krijgen.


Examens kan vanaf 18 jaar, en je moet dan minstens 3 maanden een van de voorlopige rijbewijzen in bezit hebben.
kga dat eerste doen, ik ga straks naar de gemeente. Is dat goe dat ik daar alleen naartoe ga of moet die 'begeleider' eer ook bijzijn?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Je mag daar gerust alleen naar toe gaan.
Je hoeft zelfs niet te laten weten wie je begeleider is (het kunnen er ook meerdere zijn)
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:
Inazuma schreef:
- Met een begeleider (voorlopig rijbewijs B met begeleider, 36 maanden geldig), kan vanaf 17 , en kan aangevuld worden met vrijwillige rijlessen bij een rijschool (waar je begeleider eventueel aan kan deelnemen)
kga dat eerste doen, ik ga straks naar de gemeente. Is dat goe dat ik daar alleen naartoe ga of moet die 'begeleider' eer ook bijzijn?
De begeleiders staan niet (meer) vermeld op het voorlopige rijbewijs B.

Je begeleider moet enkel aan de voorwaarden voldoen:

http://wegcode.be/wet.php?wet=119&node=hfdstII

De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :

a) hij moet beantwoorden aan de in artikel 3, § 1 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs bedoelde voorwaarden om een rijbewijs te verkrijgen;

b) hij moet sedert ten minste 8 jaar houder zijn van, en tevens bij zich hebben, een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om het voertuig te besturen aan boord waarvan hij de kandidaat vergezelt. De bestuurder die overeenkomstig artikel 44, § 5 of artikel 45 van het hierboven vermelde koninklijk besluit van 23 maart 1998, enkel een speciaal aan zijn handicap aangepast voertuig mag besturen, mag niet als begeleider bij de scholing optreden, behalve indien de kandidaat aan dezelfde handicap lijdt en eveneens een speciaal aan deze handicap aangepast voertuig bestuurt;

c) hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd.

De houder van het voorlopig rijbewijs B mag, naast de begeleider, vergezeld zijn van één andere persoon.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Download het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online, of haal in een rijschool de PRAKTIJK B CD-ROM van gratis rijbewijs online.
Daarin staat alles stap voor stap uitgelegd.

PRAKTIJKBOEK

PRAKTIJK B CD-ROM


Klik voor de aardigheid even op bovenstaande link (CD-rom) en vervolgens op PRAKTIJK en vervolgens op 1.1 tot 1.4. Daarin vind je een antwoord op je vragen.
Plaats reactie