help me!!!!

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Rachel

help me!!!!

Bericht door Rachel »

Ik heb een vragenboek gekocht met1000 vragen en antwoorden, daarnaast heb ik alle vragen doorgenomen op deze site andere sites. Zijn dit alle vragen die gesteld worden op het examen? Of zijn er vragen die getseld kunnen worden die ik nog nooit heb gezien. Ik heb een keer gehoord dat ze zelf geen vragen mogen bedenken en dat ze het moeten hebben van de bestaande vragen.

Alvast bedankt
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

De examencentra mogen/kunnen niet zomaar vragen bedenken. Dat zijn een aantal reeksen van 50 vragen die in gans het land dezelfde zijn.
Als jij de wegcode goed hebt ingestudeerd en je kan een aantal proefexamens op deze site met succes beantwoorden, dan mag je zonder vrees examen gaan doen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer je de theorie grondig bestudeerd hebt en voldoende kent maakt het toch niet uit welke vragen er gesteld worden?

Ik heb soms de indruk dat er enkel gestudeerd wordt om alle vragen op de site of in een boek te kunnen beantwoorden.

Op die manier zak je gegarandeerd door het ijs op het praktisch examen: daar weet je ook niet op voorhand in welke situaties je kan terechtkomen, en toch moet je ook daar onmiddellijk een oplossing kunnen verzinnen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Metallicdeth
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:37

Bericht door Metallicdeth »

Ik heb soms de indruk dat er enkel gestudeerd wordt om alle vragen op de site of in een boek te kunnen beantwoorden.
Inderdaad, als je die vragen hier op het forum leest lijkt het er wel vaak op. Dat is gewoon theorie leren omdat het moet, niet omdat je het echt wilt weten.

Nu moet ik zeggen dat ik ook niet geweldig geleerd heb, had nog 7 fout. Wel binnen de (zeer ruime) marge, maar in mijn ogen gewoon erg slecht. Ik heb veel theorie geleerd door in de praktijk veel te rijden. Ik hou tegenwoordig m'n kilometers bij en heb blijkbaar in 4 maand al 5000 km gereden :p Daar leer je erg veel van. Als ik nu weer theorie zou moeten doen zou ik het zeker beter doen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: help me!!!!

Bericht door Inazuma »

Rachel schreef:Ik heb een vragenboek gekocht met1000 vragen en antwoorden, daarnaast heb ik alle vragen doorgenomen op deze site andere sites. Zijn dit alle vragen die gesteld worden op het examen?
1 raad :

Leer de theorie en test nadien je kennis met oefenvragen - ipv een reeks voorgekauwde set vragen & antwoorden te gaan bestuderen.
Plaats reactie