vraagje?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Tatyana

vraagje?

Bericht door Tatyana »

De minimum snelheid is 70 km/uur. (Tip examen)


De maximumsnelheid is 120km/uur.(Tip examen)

is aleen dat (Tip examen) achter staat dat je goed moet onthouden of
ook heel die uitleg die daar tussen of bij staat?

Hoop dat julie mij kunnen helpen

[mod: verplaatst]
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Tip examen is iets waarvan er grote kans bestaat dat het op het examen gevraagd wordt.
Je zal dit merken op de proefexamens op de website.

De rest van de tekst lees je natuurlijk best ook aandachtig...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Rookie

vraagje?

Bericht door Rookie »

Heb een vraag over een examen vraag die ik niet goed snap,

Afbeelding

"De fietsers of bromfietsers die ter hoogte van deze oversteekplaats de rijbaan willen oversteken

Een bestuurder die de rijbaan oversteekt, heeft geen voorrang. De andere bestuurders moeten wel voorrang verlenen aan de fietsers en de bromfietsers die zich reeds op die oversteekplaats bevinden."


alvast bedankt :D
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

En wat is dan uw vraag?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Rookie

vraagje?

Bericht door Rookie »

xantingo schreef:En wat is dan uw vraag?
Wie heeft dan wel voorrang? Een bestuurder die de rijbaan oversteekt of die fietsers, bromfietsers die daar bevinden?? :roll:
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Heb een vraag over een examen vraag die ik niet goed snap,
Die vraag en afbeelding staat toch niet op onze site ???


De auto krijgt voorrang, behalve als er al fietsers of bromfietsers OP de oversteekplaats zijn.
Rookie

vraagje?

Bericht door Rookie »

eugeen schreef:
Heb een vraag over een examen vraag die ik niet goed snap,
Die vraag en afbeelding staat toch niet op onze site ???


De auto krijgt voorrang, behalve als er al fietsers of bromfietsers OP de oversteekplaats zijn.
Neen inderdaad het is van kbcrijbewijs.be
En op wie moet die auto dan letten als er niemand is? :roll:
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Ik meen daar zelfs nog vaag een mini-B1 Afbeelding (geldend voor fietsers) te zien en haaietanden, rechts van de fietsoversteekplaats.

In dat geval moeten de (brom)fietsers altijd voorrang geven.
(Voorrangsbord gaat boven voorrangsregel.)
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: vraagje?

Bericht door Elke V »

Rookie schreef:
xantingo schreef:En wat is dan uw vraag?
Wie heeft dan wel voorrang? Een bestuurder die de rijbaan oversteekt of die fietsers, bromfietsers die daar bevinden?? :roll:
met "de bestuurder die de rijbaan oversteekt" bedoélen ze juist die (brom)fietsers die zich daar bevinden.

- aan een oversteekplaats voor voetgangers moet je als autobestuurder voorrang verlenen als iemand (te voet) wil gaan oversteken
- aan een oversteekplaats voor fietsers moet je als autobestuurder géén voorrang verlenen als iemand (per fiets) wil gaan oversteken
- wanneer een fietspad de rijbaan kruist moet je als autobestuurder wél voorrang verlenen

belangrijk is dus het verschil tussen een oversteekplaats voor fietsers, en een doorlopend fietspad


ohja, en wanneer iemand zich al op een oversteekplaats bevindt heeft die àltijd voorrang, om de simpele reden dat ge die (voetganger of fietser) niet van zijn sokken moogt rijden als die aan het oversteken is... :)
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

@Rookie

Neem op onze site ook eens goed door het verschil tussen een DOORLOPEND FIETSPAD en een OVERSTEEKPLAATS VOOR FIETSERS.

Want daarop zijn de voorrangsregels verschillend.
Plaats reactie