Zenuwen voor het examen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Missy

Zenuwen voor het examen

Bericht door Missy »

Volgende week leg ik voor de eerste keer mijn theoretisch rijexamen af op school. Ik heb de lessen op school gevolgd, maar heb er niet veel van opgestoken. :roll: Heb eerst alles stap voor stap geleerd met het handboek 'Wees Wegwijs'. Vele dingen vanbuiten geleerd.
Dan ben ik op deze site terecht gekomen. En heb zoveel mogelijk geoefend. En geprobeerd logisch na te denken.

Maar toch weet ik niet goed wat ik van het examen moet verwachten. Van anderen heb ik gehoord dat je geluk moet hebben met de vragen. Ben iemand die het van de eerste keer goed wil doen. Droom vaak dat er tijdens het examen veel dingen mis gaan ( blackout, ..) Ik weet dat ik het kan, maar ben toch onzeker. Kan iemand mij geruststellen? :?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Geen reden om je nerveus te maken.

Lees de theoriepagina's op deze site nog eens rustig door.
Maak de gartis oefenvragen na elk hoofdstuk.
Daarna maak je de proefexamens reeks per reeks en ad randum (waarbij de computer zelf examens samenstelt)

Als je daar dan goed op scoort, mag je zonder problemen examen gaan doen. Je bent dan immers elke examenvragen tegengekomen. Ofwel in de theorie met (tip examen) ofwel bij de proefexamens.
Missy

stop en remafstand

Bericht door Missy »

Binnen 2 dagen is het dan zo ver dan leg ik het examen af. Ik heb je raad opgevolgd en om eerlijk te zijn gaat het al veel vlotter. Ik heb de proefexamens reeks per reeks en ad randum verschillende keren gemaakt. Met succes, want ik slaagde elke keer :D . Maar bij één soort vraag begin ik te twijfelen en jammer genoeg te gokken. En dat is de stop en remafstand? Ik wat ze betekenen, maar niet zo goed hoe je ze moet berekenen. Ik heb dat ondervonden dat er verschillende berekeningen zijn daardoor raak ik de klus kwijt :?
Iemand een makkelijke uitleg?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Het examen is geen wiskundeles. Je moet daarom ook tijdens het examen niet gaan zitten rekenen.

Lees eens wat onderaan deze pagina staat:
http://www.gratisrijbewijsonline.be/snelheidwet6.htm

Als je dat weet, is het voldoende.
Gast

Bericht door Gast »

Morgen is het dan zo ver, dan leg ik het examen af :? Ik ga om van de zenuwen dat word vannacht dus niet slapen. Ik weet dat stress niet nodig is, maar kan er niets aan doen. Ik heb of de proefexamens van de site meestal 44 of 45 gehaalt is dat voldoende of naar het examen te gaan? Daarnet ben ik effe op de site van de VDAB geweest en het proefexamen gedaan daar haalde ik maar een magere 41 op 50.
Is er nog iets belangrijk dat ik moet weten voor ik het examen afleg?

Wens me succes!
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Anonymous schreef:Daarnet ben ik effe op de site van de VDAB geweest en het proefexamen gedaan daar haalde ik maar een magere 41 op 50.
Dat zal dan toch de site van de VAB geweest zijn; de VDAB heeft zoiets niet op zijn website staan :wink:

Wij raden aan om zoveel mogelijk op deze site de examenvragen op te lossen.
Daarvan weten we dat ze correct zijn.

Wanneer je hier telkens 44 of 45 haalt is de kans groot dat je zal slagen op het Goca-examen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wanneer je hier telkens 44 of 45 haalt is de kans groot dat je zal slagen op het Goca-examen.
Op voorwaarde dat je de theorie goed geleerd hebt natuurlijk.
Plaats reactie