Rijbewijs A3

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Rutger93
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008, 23:03

Rijbewijs A3

Bericht door Rutger93 »

hey ik ga maandag myn theorie aflegge van a3, 1ste keer was ik cgebuist 31/40 oftewel te snel geweest oftewel dees site nie gebruikt :p wel nu heb ik deze site gebruik kyke wat het maandag word

ps wel jmmr dat je pas vanaf 16 je voorlopig mag aanvrage moet dus nog 2maand en 19dage wachte :p
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dus voor maandag:

- Goed de theoriepagina's doornemen;
- Oefenvragen maken,
- Proefexamens ad reeks per reeks
- Proefexamens ad randum
- Proefexamens voorrang.
Rutger93
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2008, 23:03

Bericht door Rutger93 »

eugeen schreef:Dus voor maandag:

- Goed de theoriepagina's doornemen;
- Oefenvragen maken,
- Proefexamens ad reeks per reeks
- Proefexamens ad randum
- Proefexamens voorrang.
ik heb al eens die voorangsregels gedaan maar een vraagje hoeveel zijn het der eigenlijk als ik die categorie kies?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Er is een aparte reeks proefexamens met 50 vragen speciaal over de voorrangsregels. Die vragen/antwoorden moet je dus zeer goed begrijpen. Al die soorten proefexamens kun je met dezelfde code maken.
Gast

A3

Bericht door Gast »

weet iemand nog een site waar je gratis examen kan oefenen?
want als ik het op deze site probeer krijg ik nooit een mailtje aan :(

groets
wout
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat werkt op deze site niet met een mailtje.

Je moet gaan naar EXAMENS en vervolgens klikken op PROEFEXAMENS (geel)
Je stuurt een SMS naar 3411 met het woord RIJBEWIJS.
Enkele ogenblikken later verschijnt op je GSM-scherm de code.
Met die code kan je gedurende twee dagen proefexamens maken die afgestemd zijn op het echte examen.

Demo-examen
Je kunt één examen gratis doen (via DEMO EXAMEN).
Als je geen mail hebt aangekregen, is het een teken dat je een fout in je email-adres hebt ingetikt.

Sommige jongeren overdrrijven zelfs en tikken als email adres ffffzzz@zzzz.be.
Wanneer ze daarna ontdekken dat ze geen link krijgen doorgestuurd voor het demo-examen, proberen ze het opnieuw met het correcte email adres, maar het onheil is dan al geschied. De computer onthoudt immers het eerste (foute) email adres.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

eugeen schreef: Sommige jongeren overdrrijven zelfs en tikken als email adres ffffzzz@zzzz.be.
Wanneer ze daarna ontdekken dat ze geen link krijgen doorgestuurd voor het demo-examen, proberen ze het opnieuw met het correcte email adres, maar het onheil is dan al geschied. De computer onthoudt immers het eerste (foute) email adres.
Dus iemand die per ongeluk een letter verkeerd typt in zijn e-mail adres kan dit niet meer rechtzetten :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bieke93

Bericht door bieke93 »

Ik had eens een vraagje in verband met de theorie voor een A3-rijbewijs...
Ik heb de theorie hier al eens volledig doorgenomen en mijn ma had eens een boekje van de bibliotheek bij ook over A3-theorie. Nu stonden in dat boekje allerlei berekeningen voor de remtijd, stopafstand... Moet je dit kunnen bereken of volstaat deze site??
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

bieke93 schreef:Moet je dit kunnen bereken of volstaat deze site??
Even kijken bij theorie A3 levert dit op:

Eigenlijk moet je voor rijbewijs A3 dezelfde leerstof kennen als voor rijbewijs B.

Maar omdat GOCA op het examen uiteraard die dingen vraagt die voor een bestuurder van een bromfiets belangrijk zijn, hebben we hier voor jullie een vereenvoudigde cursus A3 gemaakt.

Als je onderstaande hoofdstukken aandachtig leest en leert, de oefenvragen en proefexamens A3 maakt, dan ken je voldoende om met succes te slagen.

Op heel wat theoriepagina's geven wij een EXAMENTIP (Tip ex.). Zorg ervoor dat je die zaken zeker zeer goed kent.


Als Eugeen het zegt zal het wel zo zijn zeker?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef:Dus iemand die per ongeluk een letter verkeerd typt in zijn e-mail adres kan dit niet meer rechtzetten :?:
[Offtopic]
Net even getest uit nieuwsgierigheid. Werkt dus inderdaad niet, IP adres wordt onthouden. (niet dat dat een probleem is... ^^) Persoonlijk zou ik dan wel overwegen om het emailadres-veld dubbel te tonen, zodat het e-mailadres 2x ingevoerd moet worden, en de kans dat je 2x identiek dezelfde typfout maakt is klein...
[/Offtopic]
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Oorspronkelijk was dat ook niet beveiligd. En slechts zeer zelden maakt iemand per vergissing een fout in zijn e-amil adres: (vb hotmail.be i.p.v. hotmail.com)

De reden waarom dit zo gemaakt is, is omdat sommige jongeren moedwillig fouten tikken:

Naam: z
Voornaam: z
Gemeente: zf
Email: zf@hotmail.com
IP: 84.197.167.113

De link voor hun demo-examen wordt alleen naar dat adres verstuurd dat ze eerst hebben opgegeven.

Het zijn die "vedetten" die denken slim te zijn, maar het meteen verbrodden voor de volgenden.

In het begin waren onze proefexamens ook gratis. Ik vroeg enkel te registeren, omdat ik zo wilde nagaan in welke streken van het land de site veel of weinig werd gebruikt.
Toen enkele jongeren schreven: gemeente: 'bij ons moe' of 'thuis' heb ik dat registreren voor de proefexamens afgeschaft.

In het begin was er geen beveiliging bij het demo-examen. Maar toen ik merkte dat er absurde emails werden ingetikt, is het beveiligd.
Plaats reactie