Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Vraag hier tips en hulp van anderen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door GRO »

Bij voorbaat exuses aan de exploitanten van deze website als dit wordt gezien als ongeoorloofde reclame!
Misschien zijn een aantal jongeren uit het Brusselse hiermee geholpen.
Gast

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Gast »

Beste John Willemsen,

Zelf ben ik nederlandse en al een aantal jarig woonachtig in Brussel. Ik heb zojuist mijn "voorlopig rijbewijs" behaald maar voel me nog steeds een gevaar op de weg en heb nog niet genoeg vertrouwen om zelf het brusselse verkeer in te gaan. Ik vind dat de rijopleiding hier behoorlijk tekortschiet in vergelijking tot Nederland. Mijn vraag is dus, kan ik u ergens contacteren om een paar extra lessen te nemen? U kunt me mailen op philine1980@hotmail.com

Bij voorbaat bedankt!
D.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Inazuma »

Gast schreef:Beste John Willemsen,
Mijn vraag is dus, kan ik u ergens contacteren om een paar extra lessen te nemen? U kunt me mailen op philine1980@hotmail.com
John is geen geregistreerd gebruiker en wordt dus niet verwittigd van je antwoord in deze draad.
Met een minimale inspanning kan je de rijschool terugvinden via Google of 1207.be .
Het telefoonnummer van de rijschool staat er zelfs bij ...
Gast

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Gast »

Waarom niet zoeken via Google?
Zoek en je zult genoeg vinden.
detelefoongids.nl , cbr.nl , degoedkoopsterijschool.nl , besterijschool.com , goudengids.nl
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door de rijprof »

Allemaal websites met .nl
Ligt Brussel tegenwoordig in Nederland??? :roll:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
John Willemsen

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door John Willemsen »

Als ik zo vrij mag zijn: ikzelf ben gebrevetteerd rij-instructeur en ben Nederlands(-talig). Ik ben het volledig eens met de stelling dat Nederlandstalig rijonderricht moeilijk te vinden is in Brussel, maar dus niet onmogelijk! Voor inlichtingen of afspraken kunt u contact opnemen met rijschool Drive Academy Ons kantoor is gesitueerd in Schaarbeek, Helmetse Steenweg 243. Lage prijs, kwaliteit EN Nederlandstalig!
NB: de secretaresse spreekt dan wel weinig Nederlands; ik ben een echte kaaskop.

Let wel: ik ben een Nederlandse instructeur en geef op Nederlandse wijze les: dit betekent Eco-Driving (want dat betekent zuinig en defensief rijden).
Met vriendelijke groet,

John Willemsen
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door GRO »

@John

Ik zie de rijschool die jij vermeldt niet op de lijst: "Lijst van erkende rijscholen-Liste des écoles de conduite agréées" staan
Is de rijschool die jij vermeldt een erkende rijschool? Zo ja, welk is het erkenningsnummer?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Inazuma »

Erkenningsnummer is 2681 , erkend sind 14/09/2009 .

Lijst zal niet up-to-date zijn.
John Willemsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012, 14:07

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door John Willemsen »

Beste allemaal,

na voor 2 rijscholen te hebben gewerkt die niets van Eco Driving willen weten en de ontdekking dat dit voor de overige rijscholen ook geldt, heb ik mijn eigen rijschool opgericht.

Mod Benny: Reclame verwijderd
Reden: zie forumregels.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Benny Stinkens »

@John,

Ik heb je bericht aangepast om 2 redenen:
Ten eerste is het niet toegelaten om reclame te maken op dit forum.
Ten 2de wil ik er je op wijzen dat er hier verschillende rijschoolinstructeurs aanwezig zijn, die voor verschillende rijscholen werken.
Al deze mensen geven in hun rijschool wel degelijk Eco Driving. :idea:
Ik vind het dan ook ronduit een belediging als je schrijft:
na voor 2 rijscholen te hebben gewerkt die niets van Eco Driving willen weten en de ontdekking dat dit voor de overige rijscholen ook geldt, heb ik mijn eigen rijschool opgericht.
Je maakt dus niet alleen reclame, je probeert de anderen ook nog onderuit te halen en dat kan ik niet toelaten. :!:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
John Willemsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2012, 14:07

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door John Willemsen »

Beste Benny,

allereerst mijn excuses voor de "reclame". Toegegeven; dat was ook als reclame bedoeld, maar ook voor de leerlingen die hier af en toe komen klagen over het feit dat ze geen Nederlandstalige rijschool kunnen vinden in het Brusselse. Vreemd dat deze "reclame", die jou er nu toe heeft bewogen mijn post te verwijderen, wel (twee maal) was toegestaan toen ik werknemer was, maar nu niet meer.

Maar wat je andere reden betreft (het oneens zijn met de stelling dat andere Brusselse rijscholen niets van Eco Driving willen weten) moet ik je toch echt teleurstellen! Ik kan je ten stelligste verzekeren dat geen enkele rijschool uit het Brusselse dit doet! Dit is geen belediging maar trieste werkelijkheid. Vertel mij eens in welke Brusselse rijschool Eco Driving wordt onderwezen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Benny Stinkens »

Beste John,

In je vorige posting staat niet "andere Brusselse rijscholen" maar er staat "overige rijscholen " :idea:
Over de Brusselse rijscholen kan ik niet meepraten maar over de overige wel. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
zaebos

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door zaebos »

Is de situatie in de zomer van 2013 nog altijd dezelfde? Is er misschien iemand die (zoals ik) een beetje Frans kan en het met een niet-Nederlandstalige instructeur heeft geprobeerd en zoja, waar?
Abdrehman Mensur

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Abdrehman Mensur »

Ik zeok theory Rijschol in nederland in brussel
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nederlandstalige rijscholen in Brussel

Bericht door Inazuma »

Abdrehman Mensur schreef: 09 okt 2020, 20:12 Ik zeok theory Rijschol in nederland in brussel
De lijst erkende rijscholen in BXL die ook les geven in het Nederlands (aangeduid met NL) is zeer kort ...

En Bpost rijschool, is voor de postdiensten

https://mobilite-mobiliteit.brussels/si ... xelles.pdf
Plaats reactie