In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Erasmusje
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 mar 2017, 16:53

In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door Erasmusje »

Wij wonen in Vlaanderen. Mijn dochter wordt binnenkort 17 j en gaat dan haar theorie examen afleggen.
Als ik het goed begrijp wordt het examen nu in Brussel en Wallonie minder streng beoordeeld dan in het Vlaamse gewest.

Mijn vraag is dus: zou mijn dochter haar theorie examen in het Brussels gewest kunnen/mogen gaan afleggen en kan ze, na slagen, dan toch in haar eigen gemeente een voorlopig rijbewijs krijgen?

PS: We zijn het zeker NIET van plan. Ik vraag me gewoon af of dit mogelijk is, wat ik vermoed.
ADE

Re: In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door ADE »

Hallo

Ik woon momenteel in Brussel en heb mijn theoretisch examen en mijn praktijklessen (20u via rijschool) ook in Brussel gedaan. Deze zomer verhuis ik naar Vlaanderen en zou het qua afstand dus praktischer zijn om mijn praktijkexamen in Vlaanderen afleggen. Mag ik in Vlaanderen mijn praktijkexamen afleggen of zal ik hiervoor toch naar Brussel moeten afzakken?

Alvast bedankt voor de hulp!
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door Inazuma »

Je kan gewoon examen doen in Vlaanderen eens je hier officieel woont
Gast

Re: In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door Gast »

Hallo, mijn vraag is ik woon in Brussel en ik ben al 2 keer gezakt voor me theorie examen. In 2014 en 2020 ben ik nu dan verplicht om 12 uur les te volgen in Vlaams-Brabant of niet? Want ik wil mij anders gaan inschrijven bij direct slagen in Brussel. Iemand enige idee? Dank u
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door Benny Stinkens »

Direct slagen is geen erkende rijschool. :idea:
Ze kunnen je geen attest van 12u les leveren.
Je leert er trouwens niets bij.
Ze geven er u gewoon een hoop goedkope trucjes om zogezegd direct te slagen :oops:

Mijn theorieklassen zijn voor soms voor meer dan de helft gevuld met mensen die van direct slagen komen. :roll:
Direct buizen zou dus ook de naam van die bedriegers kunnen zijn.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: In Vlaanderen wonen. In Brussel theorie examen?

Bericht door GRO »

Laat je toch niet vangen door direct slagen of de theoriemeester (e.d.). Die beweren dat ze je de theorie op een goeie voormiddag aanleren. Op die tijd krijg je niet eens een handboek van wat je moet kennen 1 keer aandachtig gelezen. Wat ze in praktijk doen is je datgene inoefenen waarvan zij denken dat dat zou kunnen gevraagd worden
Lesgevers die praktijkles geven, klagen steen en been over leerlingen die daar zogezegd de theorie hebben geleerd, omdat er in de auto meer tijd verloren gaat aan het uitleggen van verkeersregels dan aan effectief leren rijden.
Plaats reactie