Nieuw rijexamen

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Nicco

Nieuw rijexamen

Bericht door Nicco »

Hallo,
ik zag vandaag dat het aantal te beheersen manoeuvres zal opgevoerd worden tot 6. Ik heb 20u rijschool gevolgd in juli, heb dus maar 2 manoeuvres moeten leren en heb mijn voorlopig rijbewijs nu bijna 3 maanden. Het is misschien een wat domme vraag, maar zal ik er bij mijn praktijkexamen dan ook maar 2 moeten aangezien ik niet anders heb geleerd ? Ik zou ook graag tot na de winter willen wachten om het examen af te leggen.
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nieuw rijexamen

Bericht door Inazuma »

Nieuwe examen gaat in in juni 2017

als je dan nog examen moet gaan doen, vooraf oefenen !
Kelsterrrr

Re: Nieuw rijexamen

Bericht door Kelsterrrr »

Nicco schreef:Hallo,
ik zag vandaag dat het aantal te beheersen manoeuvres zal opgevoerd worden tot 6. Ik heb 20u rijschool gevolgd in juli, heb dus maar 2 manoeuvres moeten leren en heb mijn voorlopig rijbewijs nu bijna 3 maanden. Het is misschien een wat domme vraag, maar zal ik er bij mijn praktijkexamen dan ook maar 2 moeten aangezien ik niet anders heb geleerd ? Ik zou ook graag tot na de winter willen wachten om het examen af te leggen.
Heb je al een antwoord op jou vraag? Ik zit een beetje met hetzekfde probleem :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Nieuw rijexamen

Bericht door de rijprof »

Als je examen doet vóór 1 juni 2017 zijn de manoeuvres keren en evenwijdig achteruit rechts parkeren.

Vanaf 1 juni 2017 zijn de manoeuvres keren en rechts parkeren
+ evenwijdig achteruit links parkeren
+ 10 meter achteruit naast een boord
+ dwars parkeren in een vak vooruit of achteruit.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie