nog een examenvraag

Vraag hier tips en hulp van anderen.
vicky1
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2016, 09:00

nog een examenvraag

Bericht door vicky1 »

beste,

Nog een vraag:

U bestuurt een trekker-oplegger met een MTM van 44.000 kg. Die 25.000 kg plaatijzer vervoert voor de regio bordeaux. Deze goederen werden geladen in Luik. U bent eigenaar van deze goederen, alsook van het voertuig. U moet in regio Bordeaux 25.000 liter wijn in flessen laden om in München te lossen.

Ze vroegen mij of je een cabotagevergunning nodig hebt om de wijn te vervoeren naar duitsland?
Ik denk toch van niet,want je overschrijdt de grens. ik heb teruggevonden van ja. Dit klopt toch niet?

Alsook heb je een vervoersvergunning nodig om de wijn te vervoeren?
Nee toch,want het is uw eigen vrachtwagen en goederen,toch?

En heb je een vervoersvergunning nodig voor de transport tijdens de heenreis? nee dacht ik?

Klopt dit?

Dank u
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: nog een examenvraag

Bericht door Stefan Peeters »

Je hebt altijd een vervoersvergunning nodig om goederen voor een derde partij te vervoeren.

Aangezien je volgens mij de wijn niet voor je eigen onderneming vervoert heb je dus een vervoersvergunning nodig. Voor het vervoer van het staal niet, want het staal en de vrachtwagen zijn beide eigendom van je onderneming.

Cabotage is het uitvoeren van een binnenlandse rit in het buitenland, daarvoor heb je een internationale vervoersvergunning nodig.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: nog een examenvraag

Bericht door Inazuma »

Zit die vraag er nu nog altijd in ?

Je kàn geen 25000 L wijn in flessen laden zonder je vrachtwagen te overladen ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: nog een examenvraag

Bericht door Stefan Peeters »

Inderdaad, ik heb dat 6 jaar geleden al gemeld maar die vraag blijft meegaan...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie