aangepast theorie examen (A2) voor personen met een beperking

Vraag hier tips en hulp van anderen.
chicken invader
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:46

aangepast theorie examen (A2) voor personen met een beperking

Bericht door chicken invader »

ik wil mijn theorie examen voor rijbewijs A2 gaan afleggen maar ik vrees dat ik (met 15 seconden/vraag) niet genoeg tijd heb om de vragen duidelijk te lezen en te beantwoorden.

Ik heb voor mijn theorie voor rijbewijs B een aangepast examen afgelegd met mijn vroegere school waarbij we gewoon wat meer tijd hadden om de vragen te kunnen beantwoorden waardoor het perfect ging. weet iemand of/waar je in belgie zo'n een aangepast examen kan doen voor A2? bedankt.



(door mijn beperking heb ik het moeilijk met het snel- en begrijpend lezen van vragen. mijn beperking heeft geen invloed op mijn praktisch vlak, ik kan dus alles van theorie zonder problemen toepassen in de praktijk.)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: aangepast theorie examen (A2) voor personen met een beperking

Bericht door Inazuma »

chicken invader schreef:weet iemand of/waar je in belgie zo'n een aangepast examen kan doen voor A2? bedankt.
Normaal kan dat in de examencentra, maar wel op afspraak

Je moet wel een attest hebben dat je hier voor in aanmerking komt.
De formulering is nogal cru :

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... -t3hs4afd4

§5. De kandidaten waarvan het mentale of intellectuele vermogen of de graad van alfabetisme ontoereikend is, kunnen, op hun verzoek, het examen afleggen in een speciale zitting waarvan de nadere regels goedgekeurd zijn door de Minister of zijn gemachtigde.

De betrokkene levert het bewijs dat hij zich in een van deze gevallen bevindt door het overleggen van, inzonderheid,
een getuigschrift of attest van
een centrum voor leerlingenbegeleiding,
een openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn,
een instituut voor buitengewoon onderwijs,
een centrum voor observatie of begeleiding of
een centrum voor beroepsoriëntering.


De kandidaten die ten minste vijfmaal niet slaagden voor het theoretische examen kunnen eveneens, op hun verzoek, dit examen in een speciale zitting afleggen.
chicken invader
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:46

Re: aangepast theorie examen (A2) voor personen met een beperking

Bericht door chicken invader »

fel bedankt! deze info is exact wat ik zocht :D ik zou best wel spoedig hiervoor gaan want ik wil niet een jaar moeten wachten :s
Plaats reactie