Klaar voor het examen?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
JordyMichiels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:36

Klaar voor het examen?

Bericht door JordyMichiels »

Hallo

Ik ben Jordy en ik zit met een vraag en hoop dat iemand deze kan beantwoorden.
Ik heb voor mijn theorie gestudeerd via een andere cursus dan die van gratis rijbewijs online. Ik heb erna proefexamens gemaakt op vab en daar ben ik ongeveer 4 van de 5 keren door. Nu heb ik op gratis rijbewijs online de reeksen allemaal gemaakt van de proefexamens, de proefexamens ad randum en de voorrangsregels. Dit waren mijn resultaten.
REEKSEN:
POGING 1:

REEKS A: 22/25
REEKS B: 19/25
REEKS C: 21/25
REEKS D: 22/25
REEKS E: 20/25
REEKS F: 24/25
REEKS G: 22/25
REEKS H: 20/25
REEKS I: 20/25
REEKS J: 15/25
REEKS K: 15/25
REEKS L: 21/25
REEKS M: 20/25
REEKS N: 18/25
REEKS O: 19/25
REEKS P: 22/25
REEKS Q: 20/25

POGING 2:

REEKS B: 22/25
REEKS J: 20/25
REEKS K: 20/25
REEKS N: 21/25
REEKS O: 20/25

PROEFEXAMENS AD RANDUM:
POGING 1: 43/50
POGING 2: 45/50
POGING 3: 43/50
POGING 4: 42/50
POGING 5: 40/50

VOORRANGSREGELS:
POGING 1: 38/50
POGING 2: 38/50
POGING 3: 43/50

Nu is mijn vraag, ben ik klaar voor het echte examen?

Alvast bedankt!
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klaar voor het examen?

Bericht door Brent Geerts »

In principe lijken onze vragen zeer sterk op de vragen van het echte examen. Ik zie echter dat je hier en daar nog wel eens een tekort hebt, en dat is natuurlijk niet goed. Het zou kunnen dat je dus met een gelukje geslaagd bent, maar het omgekeerde kan ook. Ik zou kiezen om de theorie nog wat grondiger te studeren, zodat je je eigen veiligheid en die van andere bestuurders niet laat afhangen van goed geluk. Een grondige kennis van de verkeersregels is volgens mij het beste begin van je rijopleiding!
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
JordyMichiels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:36

Re: Klaar voor het examen?

Bericht door JordyMichiels »

Brent Geerts schreef:In principe lijken onze vragen zeer sterk op de vragen van het echte examen. Ik zie echter dat je hier en daar nog wel eens een tekort hebt, en dat is natuurlijk niet goed. Het zou kunnen dat je dus met een gelukje geslaagd bent, maar het omgekeerde kan ook. Ik zou kiezen om de theorie nog wat grondiger te studeren, zodat je je eigen veiligheid en die van andere bestuurders niet laat afhangen van goed geluk. Een grondige kennis van de verkeersregels is volgens mij het beste begin van je rijopleiding!
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn theorie nog eens grondig nakijken en dan ben ik er klaar voor? Of begrijp ik dit fout?
Brent Geerts
Medewerker
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 apr 2014, 22:10
Locatie: Mol

Re: Klaar voor het examen?

Bericht door Brent Geerts »

Wij kunnen niet weten of jij er klaar voor bent of niet. Neem de delen waarop je minder goed scoort nog eens grondig door, en als je zelf vind dat je er klaar voor bent ga er dan voor :)
When you think you know it all, it's a sure sign you don't -Colin McRae
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klaar voor het examen?

Bericht door de rijprof »

Als je steeds méér dan 45 op 50 haalt, heb je wat meer zekerheid dat je slaagt. (je hebt dan wat reserve)
Jouw resultaten lijken mij zeer nipt.
Nog studeren en veel oefeningen maken, verhoogt jouw slaagkans en...
zorgt er meteen ook voor dat je de theorie wat grondiger kent voor wanneer je écht met de praktijk gaat beginnen,
want in de echte praktijk wordt theorie pas hééééééél belangrijk!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Klaar voor het examen?

Bericht door GRO »

De oefenvragen die bij de hoofdstukken staan op Gratis Rijbewijs Online zijn veeeeeel belangrijker dan de proefexamens.

Neem elk hoofdstuk theorie op onze site door. Je zal merken dat er verschillende zaken zijn die nog niet in alle handboeken staan, maar momenteel toch gevraagd worden.
Maak alle oefenvragen (vergeet niet dat de laatste hoofdstukken even belangrijk zijn dan de eerste)
Als je die oefenvragen zonder problemen kunt oplossen, moet je zelfs geen proefexamens meer maken, want dan slaag je.
PROEFEXAMENS AD RANDUM:
POGING 1: 43/50
POGING 2: 45/50
POGING 3: 43/50
POGING 4: 42/50
POGING 5: 40/50
Neen, nog niet klaar.
Plaats reactie