en nu?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
goelekel

en nu?

Bericht door goelekel »

Hoi, ik heb julllie site ontdekt en ben dus heel braaf aan het blokken geslagen. het is veel maar het valt me mee, ik versta tenminste wat er staat dat is ook al iets. Ik zou graag volgende woensdag mijn theorie examen gaan doen.(voor rijbewijs B)Toch nog enkele vraagjes:
je mag normaal nooit op het fietspad rijden, als je moet uitwijken voor een hulpdienst mag dat dan wel of ook niet, de wagens moeten toch door kunnen.
Hmm ik ga nog een hele eind verder blokken, dat het in orde komt, ik wil er graag van de eerste keer door z. O ja, weet er iemand hoeveel je betaalt voor het afleggen van het examen?? Bedankt!
goedele
Iemand die er nu al de zenuwen voor heeft, maar braaf blijft verder blokken.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Het theoretisch examen kost 15€ als ik me niet vergis...

Het praktisch examen kost je 36€.

Veel succes alleszins met je examen woensdag...en het is inderdaad veel om te leren met uit ondervinding weet ik dat het met deze site zeker moet lukken!

Succes!
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: je mag normaal nooit op het fietspad rijden, als je moet uitwijken voor een hulpdienst mag dat dan wel of ook niet, de wagens moeten toch door kunnen.
Heb geen schrik dat ze tijdens het examen over dergelijke speciale gevallen vragen gaan stellen.

Het principe is dat als er een prioritair voertuig op de baan rijdt met blauwe lichten en alarmsignaal, dat je dan plaats moet vrijmaken, doorgang moet verlenen en zo nodig stoppen.

Je weet ook dat je niet over een fietspad mag rijden.

Het zijn hier twee verkeersregels. Stel dat een brandweerwagen echt niet kan passeren of je moet even naar het fietspad uitwijken, dan zal je daar zeker niet voor beboet worden, op voorwaarde dat je intussen geen fietsers in gevaar brengt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Het theoretisch examen kost 15€ als ik me niet vergis...
Dit is juist.

Quote: Het praktisch examen kost je 36€.
En hier moet je rekening houden dat dit alleen de kosten op het examencentrum zijn.

Als je dus met de rijschool op praktijkexamen gaat mag je daar gerust nog iets bij tellen dus.

Veel succes alleszins met je examen woensdag..
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie