Hoe leer ik best de theorie?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Joyke
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005, 00:00

Hoe leer ik best de theorie?

Bericht door Joyke »

Hay,

effe een vraagje, leren jullie alles knal vanbuiten?? (dat lijkt me onmogelijk )
of hoe leer ik de theorie het beste?
ik doe nu hoofdstuk per hoofdstuk, dan de vraagjes, maar als ik aan het laatste hoofdstuk kom ben ik wel al dingen vergeten :s
hoe lossen jullie dat op???

groetjes
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Joyke,

Je moet zeker niet alles letterlijk uit het hoofd leren. Ik zal je een voorbeeld geven.

Afbeelding

In het verkeersreglement luidt de betekenis van dit bord:
Quote: Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen, links in te halen.
Dat tekstje moet je dus niet uit het hoofd kennen.

Maar het volstaat ook niet dat je alleen maar weet: inhaalverbod.

Als je zo een tekstje leest, schrijf dan ieder element op dat erin staat en je moet kennen:

verkeersbord --&gt volgend kruispuntinhalen verbodenlangs linksvan gespan of voertuig &gt 2 wielen.Als je dit voor jou ziet, kun je het gemakkelijker onthouden dan met een lintwormtekst. Je weet dan alvast dat er 4 elementen zijn in verband met dit verkeersbord.

Verdeel de theorie in porties die je aankunt.

Zeer belangrijk:

herhalen.nog eens herhalen.en nog eens herhalen.Als je vandaag iets leert, herinner je je morgen daar nog 70% van. Morgen moet je dat dus herhalen. Als je er een week mee wacht, weet je er nog 30% van. Dan moet je veel meer herhalen.

Veel goede moed. Zovelen slagen dagelijks in het examen, dus jij kunt het ook. Succes!
Joyke
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2005, 00:00

thx

Bericht door Joyke »

hey,

thx voor de goede raad, ik ga hem zeker toepassen hoor

groetjes!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Wat ook heel belangrijk is, is dat je begrijpt wat er geschreven staat.

Je kunt gans je boek van buiten kennen maar als je niet begrijpt wat er in staat zul je dat niet lang onthouden.

Maar als je terwijl je de teksten leert, je eens afvraagt waarom het zo geschreven staat dan ga je de dingen begrijpen waardoor het van buiten leren zo goed als overbodig wordt.

veel dingen in het verkeer zijn pure logica, als je weet waarom dan vergeet je het niet meer.

een voorbeeld: als ik je zeg dat het inhalen in een bocht meestal verboden is dan kun je dat van buiten leren.

Maar je kunt je ook afvragen waarom het verboden zou zijn (omdat ik mijn tegenligger niet kan zien) als je op die mannier veel dingen afvraagt en er zelf eens de oplossingen bij zoekt (het waarom dus) dan zul merken dat je dat veel beter gaat onthouden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie