Graag wat tips

Vraag hier tips en hulp van anderen.
emilia
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2005, 00:00

Graag wat tips

Bericht door emilia »

een aantal jaren geleden ben ik geslaagd voor mijn theorie en bijna voor praktijk door een tragisch ongeval heb ik niet meer verder gedaan en nu een hele tijd later heb ik nood aan een rijbewijs
ik ben al een keer voor theorie gegaan en alles liep prima tot wanneer ik bij vraag 30 mij superzenuwachtig heb gemaakt en alles fout liep

nu ben ik terug een paar dagen met goede moed aan het leren maar ik slaag er niet in ook maar iets te onthouden

ik word 30 en ze zeggen dat het niet zo simpel meer gaat dan wanneer je 18 bent en blijkbaar is dat zo

ik zoek nu ook leuke tips om die theorie toch te leren en te slagen want ik wil echt een rijbewijs

ik zoek ook een tip om op het examen niet opnieuw zenuwachtig te worden en tot het einde rustig kan blijven

wie heeft enkele tips voor me?

alvast dank en voor iedereen veel succes gewenst

ook een dikke proficiat met jullie interessante site
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

30 is nog heel jong, dus dat mag geen probleem zijn.

Als je niets kan onthouden, wil dat zeggen dat je teveel tegelijkertijd wilt onthouden.

Lees even op onze site ONZE LEERMETHODE. Als je die volgt, dan zal het zonder problemen lukken.
emilia
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2005, 00:00

emilia

Bericht door emilia »

hallo,

alvast bedankt voor je snelle antwoord

ik heb daarstraks geprobeerd om me inderdaad per hoofdstuk te concentreren en niet meer te verlopen van hoofdstuk naar hoofdstuk en ik voel me hier wel beter bij aangezien het minder zwaar lijkt zo

alvast dank
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

emilia schreef: ik slaag er niet in ook maar iets te onthouden
Verdeel de leerstof in porties die jij persoonlijk aankunt.

Maak overzichtelijke schema's (visueel geheugen).

Lees de regels hardop en benadruk sterk ieder element dat belangrijk is (auditief geheugen).

Probeer de leerstof met eigen woorden weer te geven.

Het is heel belangrijk om, alvorens aan iets nieuws te beginnen, het vorige grondig te herhalen.

Naarmate je opnieuw aan het studeren bent, zal het onthouden geleidelijk aan ook weer verbeteren. Ook het geheugen is een kwestie van training.

De ene doet er wat langer over dan de andere, maar dat speelt geen rol. Ook jij kunt er zeker geraken, Emilia. Geloof in je eigen mogelijkheden. Niets kan jou beletten te slagen. Het is enkel een kwestie van geregelde inzet en tijd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Emilia,
Quote: ik zoek ook een tip om op het examen niet opnieuw zenuwachtig te worden en tot het einde rustig kan blijven
Ik heb dit al meerdere keren geschreven:
Waarom zenuwachtig worden voor of op je examen?

Je moet je eens afvragen wat je nadeel zou zijn als je niet slaagt

1) je verliest 15 euro. Wat wel geld is maar niet de moeite om zenuwen te hebben.
2) je moet mischien aan familie of vrienden melden dat je niet geslaagd bent. Dit is ook geen ramp want de meesten hebben dit zelf ook al meegemaakt of moeten vroeg of laat hetzelfde doen.

Ga met deze gedachten op examen het is echt geen schande moest het niet lukken.

veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie