Mijn voertuig heeft parkeersensoren. Wat nu?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Mijn voertuig heeft parkeersensoren. Wat nu?

Bericht door Benny Stinkens »

Ik heb gelezen dat men bij de manoeuvres geen kamera's, parkeerhulp en dergelijke mag gebruiken.

Men mag wel parkeersensoren op het voertuig hebben maar men moet ze uitzetten staat er.

Nu is er bij mijn voertuig wel een klein probleempje:
Ik heb parkeersensoren vooraan en achteraan, de voorste kan ik met een schakelaar uitzetten maar de achterste werken altijd vanaf het moment dat de auto in achteruit gezet wordt en zijn niet uitschakelbaar op dat moment.

Wat nu ? Is mijn voertuig niet in orde om een examen af te leggen of gaan men dan door de vingertjes zien?
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Even zekeringtje eruit trekken, dan is het in orde.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Valt te proberen, maar op de meeste zekeringen zijn er verschillende functies actief.
En het kan dus goed zijn dat er meer uitvalt dan alleen maar de sensoren.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Je moet het inderdaad uit kunnen zetten. Anders zal het niet geaccepteerd worden. Ben je dan van plan om opnieuw examens af te leggen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Neen hoor,
Ik heb dit gewoon opgestart omdat er waarschijnlijk meer mensen zijn die dit kunnen tegenkomen.

En zo komen ze er dus achter dat ze mischien aan hun zekeringen moeten gaan prutsen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik vermoed dat je de achterste sensoren tijdelijk kan laten uitschakelen door de garagehouder.

Het lijkt mij een interessantere oplossing dan eens stevig met de achterkant tegen een betonnen muur te rijden.
Plaats reactie