Theorie en rijbewijs in het Engels

Vraag hier tips en hulp van anderen.
A. van Breeden

Theorie en rijbewijs in het Engels

Bericht door A. van Breeden »

Zijn er ook mogelijkheden om zowel theorie als praktijk in de Engelse taal te volgen? Ik zoek informatie voor de stad Antwerpen.

Vriendelijke groeten,

A. van Breeden
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Er is een handboek met bijhorend oefenboek getiteld: "DRIVING IN BELGIUM".

Het theorie-examen kan je in het Engels (met tolk) afleggen in het examencentrum in Deurne. Je moet vooraf een afspraak maken en het kost extra 50 euro voor de tolk.
A. van Breeden

Bericht door A. van Breeden »

Bedankt voor de snelle reactie

Vriendelijke groeten,

Ariane
wims

rijbewijs in het engels

Bericht door wims »

Dag Eugeen

kan je mij vertellen waar je het handboek en bijhorend oefenboek "DRIVING IN BELGIUM" kan kopen. Of kun je me de referenties geven?
Alvast bedankt. Wim
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: rijbewijs in het engels

Bericht door Elke V »

wims schreef:Dag Eugeen

kan je mij vertellen waar je het handboek en bijhorend oefenboek "DRIVING IN BELGIUM" kan kopen. Of kun je me de referenties geven?
Alvast bedankt. Wim
na twee minuten googelen kwam ik hierop uit:

http://www.newtrafficbooks.be/en/


:wink:


succes ermee!
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het huidige handboek "Driving in Belgium" is al enkele jaren niet meer up to date.

De uitgeverij is bezig het boek te herbewerken.
Binnen enkele maanden komt een nieuwe versie op de markt.
Wims

Elke V

Bericht door Wims »

Merci Elke
jij hebt duidelijk meer google talenten dan ik!!!!

Wim
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: Elke V

Bericht door Elke V »

Wims schreef:Merci Elke
jij hebt duidelijk meer google talenten dan ik!!!!

Wim
I'm a natural :wink:
maar zoals Eugeen al zegt is het boek niet up-to-date ... best nog een paar maanden wachten, tot die nieuwe versie uitkomt? anders vrees ik dat het sowieso weggegooid geld is hoor.
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs in het engels

Bericht door Inazuma »

Elke V schreef:na twee minuten googelen kwam ik hierop uit:

http://www.newtrafficbooks.be/en/

succes ermee!
Dat is een vreemde combinatie van verschillende versies van de wegcode.

Met "bevoegde" brandweermannen, maar zonder de eerder ingevoerde voorrang op fietspad / doorlopend trottoir (12.4 bis)... het dwarsen van voorbehouden weggedeelten wordt nog als maneuver gezien. Raar.
ketje
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2008, 10:12

Bericht door ketje »

Er zijn in het Antwerpse rijscholen die Engelstalige lessen organiseren.
Als ik me niet vergis: Sanderus Berchem (Grote Steenweg).
De boeken in 't Engels hebben (hadden in mijn tijd) geen al te beste reputatie.
Mijn raad: bel met het examencentrum van Deurne, vraag het telefoonnummer van hun tolk Engels en neem dan met die persoon contact op. Hij zal u wel "wegwijs" maken.
VickyG

Re: Theorie en rijbewijs in het Engels

Bericht door VickyG »

Hallo

Ik zoek eveneens informatie omtrent Engelstalige theorie-en praktijkboeken voor de Belgische wegcode.

Is het boek van Koninckx en De Neve de enige beschikbare titel? Wat is eigenlijk het precieze probleem met de editie uit 2007? Is de informatie onnauwkeurig en onvolledig? Hoe erg is het niet 'up to date zijn'? (eventueel een voorbeeldje daarvan) En hoe is de kwaliteit van de Engelstalige oefeningen op de site?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vicky
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie en rijbewijs in het Engels

Bericht door GRO »

Beste,

Er komt einde dit jaar in een samenwerking tussen New Traffic Books en Gratis Rijbewijs Online een nieuw Engelstalig pakket uit.
Dat zal bestaan uit:

A/ Het Engelstalig handboek DRIVING IN BELGIUM (nieuwe editie) van F. Koninckx
B/ Online DRIVINGLICENCE-BELGIUM.BE met de theorie rijbewijs B van Gratis Rijbewijs Online in het Engels.
C/ Gedrukt Engelstalig OEFENBOEK met vragen.
D/ ONILINE 700 OEFENVRAGEN van Gratis Rijbewijs Online in het Engels.

Daarnaast zullen ook de proefexamens B van Gratis Rijbewijs Online in het Engels kunnen gemaakt worden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Theorie en rijbewijs in het Engels

Bericht door Inazuma »

VickyG schreef:Wat is eigenlijk het precieze probleem met de editie uit 2007? Is de informatie onnauwkeurig en onvolledig? Hoe erg is het niet 'up to date zijn'? (eventueel een voorbeeldje daarvan)
Onjuiste informatie inzake de voorrang leidt in het beste geval tot het niet slagen op het examen - theoretisch of later praktisch.
In het slechtste geval leidt het tot een ongeval.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Theorie en rijbewijs in het Engels

Bericht door Stefan Peeters »

Inazuma schreef:
VickyG schreef:Wat is eigenlijk het precieze probleem met de editie uit 2007? Is de informatie onnauwkeurig en onvolledig? Hoe erg is het niet 'up to date zijn'? (eventueel een voorbeeldje daarvan)
Onjuiste informatie inzake de voorrang leidt in het beste geval tot het niet slagen op het examen - theoretisch of later praktisch.
In het slechtste geval leidt het tot een ongeval.
Even een praktisch voorbeeld: een bestuurder legt zijn examen af en negeert een voorrangsregel. En dan krijg je dit...

Afbeelding

Gebeurde gisteren in Bree. En ter info: de vrachtwagenbestuurder was NIET degene die zijn examen aflegde...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie