Praktijkexamen in Aalst

Vraag hier tips en hulp van anderen.
lientebollemeis

Re: Praktijkexamen in Aalst

Bericht door lientebollemeis »

Wat is eigenlijk het voordeel om met de rijschool je examen te doen ipv met de eigen wagen? Of is er niet echt een verschil?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Praktijkexamen in Aalst

Bericht door bert.covens »

Qua moeilijkheidsgraad in het examen, zou er eigenlijk geen verschil mogen zijn.

De voordelen die ik zo meteen zie:

De rijschool weet exact wat er van jou en je auto verwacht wordt:

* De auto is zowel technisch als administratief volledig in orde.
* De instructeur is erg vertrouwd met het hele examengebeuren. Met een beroepsinstructeur loop je minder snel 't risico dat er vanwege de begeleider toch onnodige tussenkomsten zijn. (vb: een zenuwachtige pa/ma die de instructies van de examinator herhalen, of iets te nadrukkelijk kuchen,.... dat kan er al voor zorgen dat de examinator het examen stillegt). De instructeur zal pas tussenbeide komen als dat écht nodig is om de veiligheid te garanderen. (maar dan heb je wellicht al een te ernstige fout gemaakt).
* Moest 't mis gaan, dan kan je van je instructeur achteraf véél meer (correcte!) feedback en uitleg krijgen dan van de meeste ouders.

Als je met je eigen auto gaat, kan het bvb al in je voordeel spelen dat je met een auto gaat die je net iets beter gewend bent. Al is dat laatste zeker geen onoverkomelijk probleem voor wie echt klaar is voor zijn examen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
lientebollemeis

Re: Praktijkexamen in Aalst

Bericht door lientebollemeis »

Dan lijkt het mij toch beter om de eigen wagen te gebruiken. Dan zal ik mij toch veel geruster en minder zenuwachtig voelen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Praktijkexamen in Aalst

Bericht door Benny Stinkens »

lientebollemeis schreef:Dan lijkt het mij toch beter om de eigen wagen te gebruiken. Dan zal ik mij toch veel geruster en minder zenuwachtig voelen.
Dat mag je zeker doen, als ik jou reactie lees van je vorige examen, kan ik begrijpen dat je niet meer met de rijschool wilt gaan.
Veel succes deze keer :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie