Theorie examen: worden de vragen & antwoorden voorgelezen?

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Angele

Theorie examen: worden de vragen & antwoorden voorgelezen?

Bericht door Angele »

Hallo,

Ik ga volgende week mijn theoretisch rijexamen afleggen.
Bij het maken van de oefeningen op de site heb ik soms al eens te weinig tijd (vooral wanneer er keuze is tussen lange antwoorden of antwoorden die zeer hard op elkaar lijken)

Kan iemand mij bevestigen of momenteel op het examen eerst de vraag en de mogelijke antwoorden worden voorgelezen ... en dat dan pas de 15 seconden beginnen te lopen?
Of lezen ze alleen de vraag voor en begint dan al de 15 seconden te lopen?

(heb op het forum gezocht, maar vond beide antwoorden)

Alvast bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Theorie examen: worden de vragen & antwoorden voorgelezen?

Bericht door Benny Stinkens »

Niet panikeren :wink:
Je hebt tijd genoeg, de 15 sec gaan pas in nadat de vraag gesteld is.

Als je de theorie niet goed kent mag je zelfs dubbel zoveel tijd hebben, het zal nooit genoeg zijn :!:
Als je de theorie wel kent hoef je je geen zorgen te maken.

Niet verder vertellen, maar hier op de proefexamens heb je wat minder tijd dan op het echte examen. :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Theorie examen: worden de vragen & antwoorden voorgelezen?

Bericht door GRO »

Niet verder vertellen, maar hier op de proefexamens heb je wat minder tijd dan op het echte examen.
Daarom schrijven sommige jongeren dat het echte examen nog gemakkelijker was als op de site hier.
BASsie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2010, 13:20

Re: Theorie examen: worden de vragen & antwoorden voorgelezen?

Bericht door BASsie »

Angele schreef:Kan iemand mij bevestigen of momenteel op het examen eerst de vraag en de mogelijke antwoorden worden voorgelezen ... en dat dan pas de 15 seconden beginnen te lopen?
Of lezen ze alleen de vraag voor en begint dan al de 15 seconden te lopen?
Ik ben deze middag net geweest, en ik kan je bevestigen dat ze eerst alles voorlezen en dat dan de tijd begint te lopen. Je hebt 15 seconden.

Nog een tip om wat tijd uit te sparen: zet die hoofdtelefoon af en lees de vraag zelf. Dit gaat meestal sneller dan luisteren naar de stem.
Als je twijfelt door een detail op de foto, klik dan onmiddellijk het antwoord aan dat je denkt dat juist is, en ga dan pas naar de details kijken. Als je te lang blijft twijfelen zonder iets aan te klikken en de tijd raakt op, heb je het zeker fout...

Succes ! :-)
Plaats reactie