Rijbewijs A2

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Ikzelf

Rijbewijs A2

Bericht door Ikzelf »

Hallo, ik ga volgende week (of eind deze week) mijn examen doen voor rijbewijs A2.
Maar ik heb een paar vraagjes om mijn stress 'te bedwingen'.

Op welke manier worden vragen gesteld ? Op een ingewikkelde manier dat je alles door elkaar begint te slagen of duidelijk zoals op deze site ?

Zijn er ook bijkomende prenten zoals op deze site ?

Zijn het altijd meer-keuze-vragen met soms een getal dat je moet invullen ?

Ik haal op deze site altijd wel goede punten, maar heb een beetje schrik dat ik eenmaal daar ga zitten, het één en al een flop gaat worden. :|

Alvast bedankt om te antwoorden.
Gast

Re: Rijbewijs A2

Bericht door Gast »

A3 sorry.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs A2

Bericht door Stefan Peeters »

Het zijn allemaal gewone meerkeuzevragen.
Je kijgt voldoende tijd om de vragen te beantwoorden. De proefexamens op de site zijn volgens de meeste jongeren lastiger dan de echte examens.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Gast

Re: Rijbewijs A2

Bericht door Gast »

Dus de tijd die je hebt om te antwoorden is op het examen ook langer ?
Zou me wel gerust stellen omdat ik door snel lezen vaak de vraag verkeerd versta :)
Gast

Re: Rijbewijs A2

Bericht door Gast »

Heb nog een vraag Over een vraag.

Afbeelding

Als je nu van de andere kant komt (waar misschien geen bord staat ; is niet geweten) kan je toch neit weten dat daar niet mag gereden worden ?
De vraag was 'mag je uit de straat komen gereden als dit bord er staat' ik antwoorde dus 'Ja, maar je mag er niet in rijden'.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijbewijs A2

Bericht door de rijprof »

Afbeelding Verboden toegang, in beide richtingen, voor ieder bestuurder.

en het onderbord zegt: uitgezonderd voor fietsers en bromfietsen klasse A (max 25 km/u.)
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Rijbewijs A2

Bericht door Benny Stinkens »

Je moet je zelf niet "opfokken" :!:

Daarmee bedoel ik dat je geen dingen moet fantaseren die er niet zijn :wink:
Als je dit bord tegenkomt mag je de straat niet in en dus ook niet uit en je mag er gerust in zijn dat het bord aan de andere kant er wel degelijk staat. (wat je examens betreft, het echte leven kan nog al eens tegenvallen)

Wat je vorige vraag betreft (over je tijd) kan ik je gerust stellen, je hebt op je examen ietsje meer tijd.
Hoe dan ook: ken je de theorie, dan heb je meer dan tijd genoeg, ken je de theorie niet of maar half dan mag je nog 3 keer zoveel tijd hebben, het zal niet baten.

Je moet proberen naar een examen toe te gaan met de mentaliteit van: ik weet dat ik het kan en ik kom dit dus laten zien.
(op voorwaarde dat je het ook kunt natuurlijk)

Ik wens je veel succes. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie