Praktijk Leuven

Vraag hier tips en hulp van anderen.
Jaanie

Praktijk Leuven

Bericht door Jaanie »

Hallo,

Ik moet binnenkort mijn praktisch examen in Leuven gaan afleggen. Kan iemand me misschien wat tips geven? Algemene tips zijn ook welkom natuurlijk.

Alvast bedankt, Jaanie
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Praktijk Leuven

Bericht door GRO »

Toch effe de moeite doen en kijken op het forum he.

Er staat onder PRAKTIJK een topic met een massa examenervaringen van jongeren.
Echo
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2009, 15:11

Re: Praktijk Leuven

Bericht door Echo »

Goh, de man van de rijschool gaf mij de raad:

-alle poorten van Leuven vanuit elke richting al een gepasseerd zijn. Zijn nogal stresspunten met fietsers en voetgangers langs alle kanten en als je dat al eens gedaan hebt, schrik je er minder van.
-nog meer dan anders letten op fietsers, voetgangers en bussen. Bussen denken in Leuven altijd absolute voorrang te hebben op iedereen (enfin, bepaalde chauffeurs toch), mensen steken overal over zonder te kijken en de fietsers zijn vaak een plaag.

-Vergeet ook de Naamsestraat/ Tervuursestraat niet eens aan te doen. Die lopen nogal steil naar boven en naar beneden en je moet er echt wel aantonen dat je ook op een berg kan vertrekken.
-Oh, en het Sint-Jacobsplein is ook wel verraderlijk.

Maar al bij al: als je kan rijden, de theorie kent, genoeg kijkt (!!) en je snelheid aanpast is examen doen in Leuven niet specialer dan ergens anders rijden, op examenzenuwen na :) Goed kijken en kalm blijven dus!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijk Leuven

Bericht door de rijprof »

Algemene tips voor het praktijkexamen: www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Echo
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mei 2009, 15:11

Re: Praktijk Leuven

Bericht door Echo »

De Rijprof schreef:Algemene tips voor het praktijkexamen: http://www.derijprof.be
Inderdaad, daar heb ik ook veel aan gehad. Net als aan deze site en het praktijkhandboek trouwens.
abel

Re: Praktijk Leuven

Bericht door abel »

Hey

Ik had eerst 20 lessen genomen bij erasmus Leuven.
Dit raadt ik enorm af...
Ik was verschoten van hun onprofessionele aanpak en de beperkte betrokkenheid.
Ze praten veel over eigen privéleven, maar effectief rijles geven wordt er niet echt gedaan.
Dit was teleurstellend. Ik vind het jammer dat ze de verantwoordelijkheden van hun Job niet goed beseffen. Achteraf was dit voor mij pure geldverspilling. Uiteraard ook gebuisd op het rij examen nadien
Tot ik de goede tip kreeg van een collega dat Renilde van mercator Leuven enorm goed was!
Mijn collega had groot gelijk! Op 2 lessen bij mercator leerde ik meer dan die 20 lessen. Continu tips, blijven oefenen, ... Enorm betrokken!
Nadien met haar tips in het weekend even geoefend en de dinsdag daarop meteen geslaagd voor mijn rij examen.
Zonder die 2 laatste rijlessen, was me dit niet gelukt.
Het is even wachten in het begin bij mercator, maar dit is het waard. Slaagkansen zijn groter!

Succes!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijk Leuven

Bericht door de rijprof »

Bij Erasmus zitten in de meerderheid heel bekwame, toegewijde instructeurs net zoals er in een andere rijschool meestal heel bekwame en toegewijde instructeurs zitten en waar af en toe er ééntje tussen zit die het allemaal niet zo nauw neemt met zijn vak. Dit fenomeen tref je namelijk in alle sectoren en beroepen aan.
Je mag geen volledige rijschool afschieten omwille van 1 rotte appel.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Praktijk Leuven

Bericht door Gast »

Abhel, Was that a lady trainer?. Me too felt bad experience from Erasmus driving school. She keep on talking about herself.
Plaats reactie