rijbewijs kwijt

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Bericht door Gast »

waarom zeggen ze dat er niet direct bij?
als iedereen die moet voorschijnen elke keer die som moet betalen is dat wel veel geld dat ze incasseren...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anonymous schreef:waarom zeggen ze dat er niet direct bij?
als iedereen die moet voorschijnen elke keer die som moet betalen is dat wel veel geld dat ze incasseren...
Kan je gemakkelijk vermijden door er voor te zorgen dat je nooit voor een rechtbank moet verschijnen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

eugeen schreef:Daarmee worden slachtoffers vergoed van een ongeval met iemand die geen verzekering heeft.
Daarmee wordt de (psychologische) hulp aan slachtoffers van gewelddaden gefinancierd.
Heeft met verkeer eigenlijk niets te maken, maar veroordeelde overtreders van de verkeersreglementeringen houden dat potje wel gevuld.
Uit de criminele hoek valt er namelijk (te) weinig te rapen ...


Waar je op doelt is het Gemeenschappelijk Waarborgfonds, maar daar betalen we allemaal via de verzekeringen aan mee.
http://wegcode.be/wet.php?wet=14&node=h4bisafd1
Leerling of begeleider.
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 jun 2009, 10:11
Locatie: Vlaams Brabant.

Theorie-examen gaan afleggen !

Bericht door Leerling of begeleider. »

Anonymous schreef:Ik ben vrijdag geweest naar de politierechter en de uitspraak was: 175 euro boete, 30 dagen rijverbod en ik moet theoretische examen opnieuw doen. Ze gaan die 14 dagen aftrekken van die 30 dagen denk ik, die rechter zei dat toch zo denk ik.
Wat ik niet versta is die bedrag voor slachtofferfonds, moet ik dat betalen ook?
Mijn rijbewijs heb ik ook nog niet moeten afgeven....

Hopen dat het niet te warm wordt voor je theorie-examen te doen en misschien zijn je theorie boeken nog weg !
! Ik kan auto rijden maar rij ik veilig ?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:Ik ben vrijdag geweest naar de politierechter en de uitspraak was: 175 euro boete, 30 dagen rijverbod en ik moet theoretische examen opnieuw doen.
Is die 175 euro boete de door de rechter uitgesproken boete :?:
Dat worden er dan wel 962,5 ... met de opdeciemen inbegrepen.

Samen met de bijdrage voor het slachtofferfonds een rond - en vaak terugkomend - bedrag van 1100 euro dan.
Ze gaan die 14 dagen aftrekken van die 30 dagen denk ik, die rechter zei dat toch zo denk ik.
Dat is ook de normale manier van werken, dat deel van de bestraffing heb je immers ook al effectief gehad.
Wat ik niet versta is die bedrag voor slachtofferfonds, moet ik dat betalen ook?
Ja.
Iedereen die tot een correctionele boete van 26 euro of meer (143 euro opdeciemen inbegrepen) veroordeeld wordt, is verplicht die bijdrage te betalen.
Het gaat daarbij niet om slachtoffers van verkeersongevallen, maar van geweldmisdrijven.

En de gerechtskosten komen er ook nog bij.
Mijn rijbewijs heb ik ook nog niet moeten afgeven....
Dat gebeurt pas wanneer de straf ook effectief uitgevoerd wordt.
Je wordt daar nog van verwittigd, maar dat kan weer vele maanden ... duren.
Voor de herstelonderzoeken - opnieuw je theorie afleggen -is een hele administratieve procedure.
http://www.herstelonderzoeken.be/
barros

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door barros »

ben aangehouden en werd meegenomen, er is 13miligram in me bloed geconstateerd wat gaat cbr doen?
en hoe gaat verder ???
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door GRO »

Wat CBR gaat doen, weten we niet.
Dit is een Belgisch forum.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: rijbewijs kwijt

Bericht door Inazuma »

Tijdje rij-ontzegging zeker ...

Als je er voor aangehouden werd.
Dat gebeurt in België niet eens.
Plaats reactie