Geslaagd 50/50, maar wat dan?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Rik

Geslaagd 50/50, maar wat dan?

Bericht door Rik »

Hallo,

Ik ben geslaagd met 50/50! Maar nu weet ik niet goed wat te doen, omdat mensen me al verschillende dingen hebben verteld.

Omdak ik al 18 ben, ben ik van plan om 20 uur rijschool te volgen, zodat ik daarna alleen met mijn auto kan rondrijden zonder begeleider. Dus: Voorlopig rijbewijs 18M zonder begeleider.

In de infopapieren van GOCA staat dat ik met de papieren van het theoretisch examen(die vertellen dat ik geslaagd ben) + het attest van de rijschool dat rijbewijs moet gaan halen, maar nu:

Mij lijkt het nogal raar om met de rijschool de baan op te gaan, met enkel het bewijs van slagen voor het theoretisch examen + enkele mensen vertelden me dat ik het voorlopig rijbewijs moet/kan halen vóór de lessen, en later terug moet gaan mét het attest van de rijschool om het (voorlopig)rijbewijs 18M zonder begeleider te verkrijgen.
Hoe zit dat nu? Of wat moet ik nu exact doen?
Bedankt alvast!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Rik,

Proficiat met je resultaat beter kan niet :wink:

Je moet nu inderdaad naar de rijschool gaan en je 20 uren les volgen als je dus van plan bent om een voorlopig rijbewijs te bezitten van 18 maanden zonder begeleider.

Je bent een beetje verwonderd merk ik :?:
Ik ga er nog een schepje bovenop doen namelijk: je had al lessen kunnen volgen zonder dat je op theorie-examen geweest was :wink:

Nu dit zijn vijgen na Pasen en ik vind het ook niet echt om aan te raden om praktijklessen te volgen zonder op de hoogte te zijn van de theorie.

In jouw geval
1) je hebt je theorie
2) nu dus lessen gaan volgen (je moet 20 uren nemen eer dat je een attest van de rijschool krijgt)
3) met je theorie en je rijschoolattest naar de gemeente gaan om je voorlopig rijbewijs aan te vragen
4) minstens 3 maanden en maximum 18 maanden oefenen en nog eens oefenen.

Veel succes en als je nog vragen hebt weet je ons te vinden he :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rik

Bericht door Rik »

Bedankt voor het duidelijke en snelle antwoord!
Nochtans kan ik mij die theorie duidelijk herinneren, ik denk dat ik gewoon wat teveel verschillende verklaringen heb gehoord van mensen.. :|

Groeten
Shiva
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2009, 16:52

Bericht door Shiva »

amaai, proficiat! :) :D
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

ik denk dat ik gewoon wat teveel verschillende verklaringen heb gehoord van mensen.
Dikke proficiat met je resultaat.

Om je niet door anderen in verwarring te laten brengen, kan ik je alleen maar de raad geven om

ofwel het praktijkboek van Gratis Rijbewijs Online te downloaden en dit eens rusting door te nemen.
HANDBOEK PRAKTIJK

ofwel in een rijschool de praktijk CD-rom van Gratis Rijbewijs Online te gaan halen.
PRAKTIJK CD-ROM

Via onze site kan je ook kortingsbons voor de rijscholen afprinten.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Geslaagd 50/50, maar wat dan?

Bericht door Inazuma »

Rik schreef: enkele mensen vertelden me dat ik het voorlopig rijbewijs moet/kan halen vóór de lessen, en later terug moet gaan mét het attest van de rijschool om het (voorlopig)rijbewijs 18M zonder begeleider te verkrijgen.
Zoals Benny al schreef moet dat dus niet.
Maar het kan wel.

Sommigen doen dat zo, vaak omdat ze zo de stageperiode van 3 maanden voor je examen mag gaan afleggen kunnen inkorten, ttz sneller na de rijschoolopleiding naar het examen kunnen.

Die termijn begint immers te lopen van het moment dat je een voorlopig rijbewijs B hebt - en dat kan dus ook al een eerder voorlopig rijbewijs B met begeleider zijn.
girl

ik weet niet wat te doen

Bericht door girl »

ik heb vandaag mijn theorie gehaald maar ik weet nu niet wat ik moet doen!!

nu staat er op die brief dat ik ofwel 20 uren 18 M zonder begleider kan en 6 uren 36 M met begleider..
IK zouw gaag 20 uren 18M doen..

Maa ik weet niet hoe?
Kan ik nu gewoon naar het gemeentehuis gaan en zeggen dat ik 20 uren zonder begleider wil?

En moet ik een bewijs vooleggen dat ik ingescheven ben bij een rijschool?

En die 20uren min. dat ik lessen moet volgen is dat voor die 18 maanden vedeeld of??

Ik heb vol vragen..
Wilt u aub mij een antwoord geven want ik weet niet wat te doen :(
Elke V
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 jul 2008, 11:40

Re: ik weet niet wat te doen

Bericht door Elke V »

eerst en vooral gefelicteerd! :wink:
nu ga je dus naar een erkende rijschool en je legt voor 20u lessen vast. op het einde van je rijlessen ga je normaal gezien (als je het goed genoeg kan) een attest krijgen dat de directeur van de rijschool je bekwaam genoeg acht om alleen rond te rijden, en dàn ga je met dat attest van de rijschool en je theorie-attest (en twee pasfoto's en negen euro :wink: ) naar de gemeente. daar vraag je dan een rbw18mnd, et voilà! :) vanaf het moment dat je je voorlopig rijbewijs hebt gekregen heb je dan nog 18mnd de tijd om je praktijkexamen af te leggen.
succes ermee!
for it is not truth that makes us see, but miss and mischief that makes us blind. to reckon clarity, be clear, be clean of lie. - Henry VII
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Donwload voor je iets doet het praktijkboek van de site en neem dat eens rustig door. Daar staan alle mogelijkheden stap voor stap in uitgelegd.

PRAKTIJKBOEK

Als je 20 uur in een rijschool volgt, kun je via onze site kortingsbons afprinten.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: ik weet niet wat te doen

Bericht door Benny Stinkens »

girl schreef:ik heb vandaag mijn theorie gehaald maar ik weet nu niet wat ik moet doen!!

nu staat er op die brief dat ik ofwel 20 uren 18 M zonder begleider kan en 6 uren 36 M met begleider..
IK zouw gaag 20 uren 18M doen..

Maa ik weet niet hoe?
Kan ik nu gewoon naar het gemeentehuis gaan en zeggen dat ik 20 uren zonder begleider wil?

En moet ik een bewijs vooleggen dat ik ingescheven ben bij een rijschool?

En die 20uren min. dat ik lessen moet volgen is dat voor die 18 maanden vedeeld of??

Ik heb vol vragen..
Wilt u aub mij een antwoord geven want ik weet niet wat te doen :(
Wat je vooral niet moet doen is in verschillende topics dezelfde vraag stellen :wink:
Dat is voor ons nog meer werk en voor jou ook want je moet dan op verschillende topics je antwoord gaan bijeenzoeken.

Als je hier naar boven scrolt zie je een bericht staan van me wat al eerder geschreven is, lees dit eens goed want het is ook voor jou van toepassing :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
K a

Wat nu

Bericht door K a »

Hallo ,
Heb mijn teorie behaald ,
Maar moet eigenlijk mijn rijbewijs afgeven voor een termijn van 7 maanden , wat is de makkelijkste manier om me rijbewijs zo rap mogelijk in orde te brengen aonder 20u? Want of ik nu 20 u doe of nie mag ik sws niet rijden toch ?
Hoplijk beetje leesbaar 🙄 iemand die tips heeft laat maar komen mvg
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Wat nu

Bericht door Inazuma »

K a schreef: 12 aug 2021, 14:27 Maar moet eigenlijk mijn rijbewijs afgeven voor een termijn van 7 maanden
wat is de makkelijkste manier om me rijbewijs zo rap mogelijk in orde te brengen aonder 20u? Want of ik nu 20 u doe of nie mag ik sws niet rijden toch ?
Wat staat er daarover juist in vonnis ?

Het is eender hoe 3 maanden stageperiode voor je examen màg doen
En de wachttijden voor het praktijk examen zijn lang

Belangrijkste is of je al dan niet begeleider(s) hebt

Je kàn een voorlopig rijbewijs met begeleider gaan halen na het slagen voor theorie, en dat voorlopig rijbewijs na 20 lesuren (wat ook even kan duren wegens drukte bij rijscholen) omwisselen voor ééntje zonder begeleider
Plaats reactie