Scooter opvoeren en laten keuren als moto

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
jackass

Bericht door jackass »

dat gaat wel, het kost ongeveer een 200euro. Je kan met de papieren van de brommer naar de douane gaan en een gelijkvormigheidsattest aanvragen en dan kan je een opgefokte brommer verzekeren als moto
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

jackass schreef:dat gaat wel, het kost ongeveer een 200euro.
Kan je dan even aangeven met welk model het gelukt is, en hoe dat precies gegaan is :?:

Je kan met de papieren van de brommer naar de douane gaan
Wat moet de douane aanvangen met een voertuig dat reeds officiëel in België ingevoerd is :?:
Je moet maar langs de douane bij invoer van een buitenlands motorvoertuig.

en een gelijkvormigheidsattest aanvragen
Bij de douane moet je zijn voor een invoerverklaring van een buitenlands voertuig . (Formulier 705)

Een gelijkvormigheidsattest vraag je niet aan bij de douane.
Dat is een attest dat het voertuig gelijkvormig is aan het proces verbaal van goedkeuring voor dat type voertuig - en "gelijkvormig" is dus net wat een opgefokte bromfiets niet meer is ...

Je hebt dus een goedkeuring nodig voor het aangepaste voertuig als alleenstaand geval .
Dat gaat niet via de douane maar via een paar keuringscentra die hiervoor bevoegd zijn .
jonaske2000

Re: Scooter opvoeren a klasse

Bericht door jonaske2000 »

hey het is jonas ik heb een klein vraagje ik zou zoo graag brommer wilen opvoeren andere uitlaat er in meer ni maakt ni uit wa ik er voor moet doen rijbewijs of ni ma ik wil gwn een andere uitlaat en 50 ofzo rijden zou da nog mogen ? vriendelijke groeten jonas
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Scooter opvoeren en laten keuren als moto

Bericht door Stefan Peeters »

Neen, dat mag niet.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie