klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Gast »

hey hey iedereen. mijn vraag is: ik heb een klasse B bromfiets gekocht. maar heb geen rijbewijs. kan en mag ik deze in de garage laten aanpassen zodat hij maar 25 km gaat. en zo dus een klasse A heb
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Deze vraag is al 100 keer gesteld op het forum.

NEEN, dat gaat niet.

Klasse A = en blijft klasse A.
Klasse B = en blijft klasse B.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Inazuma »

Anonymous schreef:hey hey iedereen. mijn vraag is: ik heb een klasse B bromfiets gekocht. maar heb geen rijbewijs. kan en mag ik deze in de garage laten aanpassen zodat hij maar 25 km gaat. en zo dus een klasse A heb
Zoals al zo vaak geantwoord :

Als er een Proces Verbaal van Goedkeuring als klasse A bromfiets bestaat voor dergelijk voertuig, kan de constructeur / invoerder IN THEORIE het voertuig aanpassen en er een nieuw PVG voor uitgeven als klasse A.

In de praktijk werken zij daar echter niet aan mee....


Zelfs als je een knutselaar vindt die je bromfiets beperkt tot 25 km/u (wat op zich al verboden is) blijft het wettelijk een bromfiets klasse B, en blijft het rijbewijs A3 verplicht, net als een correcte verzekering.



Wat is het probleem om je theoretisch examen te gaan afleggen en een voorlopig rijbewijs A3 te gaan halen :?:
Havana

Importeren

Bericht door Havana »

Beste

1)Hoe weet ik of het een a klasse of een b klasse is in
nederland of duitsland ?

2) en een scooter met wok status als ik deze wil importeren uit nederland kan dat en kan ik deze rijden in belgië?

Mvg
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Importeren

Bericht door Inazuma »

Havana schreef: 07 apr 2019, 12:07 1)Hoe weet ik of het een a klasse of een b klasse is in
nederland of duitsland ?
Aan de snelheid die het voertuig max. kan
Gaat wel ergens in de papieren staan
2) en een scooter met wok status als ik deze wil importeren uit nederland kan dat en kan ik deze rijden in belgië?
Dat is een bromfiets die in NL niet aan de wettelijke eisen voldoet en Wacht Op Keuring
https://www.deboscooters.nl/nieuws/9-wo ... itleg.html

Laat die maar in NL staan
Kan je enkel miserie mee importeren
Nias

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Nias »

Kan ik een DAX die 45 per uur gaat inschreven als a klasse en een a klasse nummerplaat kopen, ik wil hem eerst begrenzen tot 25 en daarna inschrijven als a klasse. Gaat dit? Want officieel is het geen a klasse maar ook geen b klasse want hier is nog niet ingeschreven
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Inazuma »

Nias schreef: 07 nov 2021, 11:32 Kan ik een DAX die 45 per uur gaat inschreven als a klasse en een a klasse nummerplaat kopen, ik wil hem eerst begrenzen tot 25 en daarna inschrijven als a klasse. Gaat dit?
Is het een echte :?:
Welk jaar :?:
Welke papieren heb je er voor :?:

Want officieel is het geen a klasse maar ook geen b klasse want hier is nog niet ingeschreven
Of bromfiets ingeschreven is of niet bepaalt niet welke klasse het is, of dat het "geen klasse" is wegens "niet ingeschreven" ...
Elmedin sadriu

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Elmedin sadriu »

Hoe kan ik b klasse naar a klasse doen. Ik snap dit nog steeds niet.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door Inazuma »

Elmedin sadriu schreef: 21 apr 2023, 08:57 Hoe kan ik b klasse naar a klasse doen. Ik snap dit nog steeds niet.
Verkoop de klasse B
Koop een klasse A

Al de rest zal enkel miserie opleveren ...

Wil je toch doorzetten:
Toelating nodig van fabrikant voor ombouw, àls er een A klasse versie van dit model bestaat
Laat iets weten als je aan zo'n toelating geraakt ...

https://www.politie.be/5417/nieuws/mijn ... n-vrijheid
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: klasse b bromfiets naar klasse a ombouwen

Bericht door de rijprof »

Doe rijexamen AM (bromfiets B).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie