Roodlichtcamera gevolgen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
bleppity
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:17

Roodlichtcamera gevolgen

Bericht door bleppity »

Goede middag,

Ik ben niet zeker hoe het systeem in elkaar zit dus ik hoop hier enige duidelijkheid te vinden.

Mijn moeder heeft een jaar geleden een beroerte gehad en heeft net haar rijbewijs terug gehaald. Over een jaar wordt er dan blijkbaar gekeken of ze overtredingen heeft begaan.
Ik heb net mijn tijdelijk rijbewijs, over enkele maanden mag ik afrijden. Ik rij in een autootje dat zij nog voor mij gekocht heeft voor de beroerte, de auto staat dus op haar naam. De verzekering staat ook op haar naam, ik sta ingeschreven als hoofdbestuurder.

Dit baart mij zorgen omdat ik door verwarring door een rood licht heb gereden met een roodlichtcamera, volgens mij stond hij al langer dan een seconde op rood, en schrik heb dat dit op haar naam terecht gaat komen, wat haar volgens mij haar rijbewijs zou kunnen kosten.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedank alvast,
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Roodlichtcamera gevolgen

Bericht door Inazuma »

bleppity schreef: 02 apr 2019, 11:29 Mijn moeder heeft een jaar geleden een beroerte gehad en heeft net haar rijbewijs terug gehaald. Over een jaar wordt er dan blijkbaar gekeken of ze overtredingen heeft begaan.
Er wordt dan normaal niet gekeken of ze overtredingen begaan heeft, maar of ze medisch nog rijgeschikt is ...

Tenzij ze voor de rechtbank een veroordeling met (deels) voorwaardelijke straf heeft opgelopen :?:
Ik heb net mijn tijdelijk rijbewijs, over enkele maanden mag ik afrijden. Ik rij in een autootje dat zij nog voor mij gekocht heeft voor de beroerte, de auto staat dus op haar naam. De verzekering staat ook op haar naam, ik sta ingeschreven als hoofdbestuurder.

Dit baart mij zorgen omdat ik door verwarring door een rood licht heb gereden met een roodlichtcamera, volgens mij stond hij al langer dan een seconde op rood, en schrik heb dat dit op haar naam terecht gaat komen, wat haar volgens mij haar rijbewijs zou kunnen kosten.
Als er al wat van komt (hangt af van je snelheid en hoe lang het al rood was) geef je jezelf op als de bestuurder op het moment van de inbreuk, en draai je er zelf voor op.

Wordt normaal afgehandeld met overschrijving van 174 € ....

Doe hetzelfde in de 2 jaar nadat je je definitieve rijbewijs B behaalde, en je komt voor de politierechtbank :!:
(verval van het recht tot sturen van een motorvoertuig, en dan theorie en/of praktijk verplicht herdoen om terug te mogen rijden ...)
Welkom in Absurdistan ...
bleppity
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2019, 11:17

Re: Roodlichtcamera gevolgen

Bericht door bleppity »

Zeker geen veroordelingen op haar naam momenteel, zij heeft zelf in geen jaren een ongeluk gehad of een overtreding gedaan. Ik kreeg de info door van haar vriend, hij wist me te vertellen dat ze naar overtredingen gingen kijken. Mondelinge overdracht is nooit 100% dus het zal dan aankomen op medische geschiktheid.

Als ik het op mijn naam kan nemen is dat een hele geruststelling, bedankt!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Roodlichtcamera gevolgen

Bericht door Jozef »

bleppity schreef: 02 apr 2019, 13:32 Als ik het op mijn naam kan nemen is dat een hele geruststelling, bedankt!
Wanneer bij de vaststelling van een overtreding de overtreder niet kan geïdentificeerd worden, wordt er vooreerst aan de houder van de inschrijving gevraagd wie het voertuig bestuurde.
Plaats reactie