Voorlopig rijbewijs B

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Ivar

Voorlopig rijbewijs B

Bericht door Ivar »

Stel (hypothetisch) dat ik met een voorlopig rijbewijs B in Nederland zou rijden, behalve een boete, wat zijn de gevolgen?
Vanaf wanneer kan de wagen in beslag genomen worden?
Is het mogelijk het rijbewijs te verliezen? (aangezien het eigenlijk niet telt in Nederland...)

En puur hypothetisch, hoe vaak is er willekeurige controle in Nederland?

Hartelijk dank!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs B

Bericht door Inazuma »

Ivar schreef: 03 sep 2018, 20:23 Stel (hypothetisch) dat ik met een voorlopig rijbewijs B in Nederland zou rijden, behalve een boete, wat zijn de gevolgen?
Rijden zonder rijbewijs
340€ boete eerste inbreuk
Nadien :
Dagvaarding voor rechter

https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... rijbewijs/

Vanaf wanneer kan de wagen in beslag genomen worden?
Kan meteen in "bijzondere omstandigheden"
Standaard bij 2de inbreuk

https://strafrechtelijk-beslag.nl/auto- ... rijbewijs/

Is het mogelijk het rijbewijs te verliezen? (aangezien het eigenlijk niet telt in Nederland...)
Buitenlandse straffen zijn intussen ook in België uitvoerbaar
En puur hypothetisch, hoe vaak is er willekeurige controle in Nederland?
De kans op controle in NL is in elk geval een pak hoger dan hier
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig rijbewijs B

Bericht door Benny Stinkens »

En puur hypothetisch, Wat ga je doen als je in een ongeval betrokken geraakt :?:
Een kat heeft 9 levens, maar jij gaat daar niet mee toekomen om alles terug te betalen, als je een dode of zwaar gewonde op je geweten hebt en je verzekering trekt zich terug. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Voorlopig rijbewijs B

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: 04 sep 2018, 07:15 Een kat heeft 9 levens, maar jij gaat daar niet mee toekomen om alles terug te betalen, als je een dode of zwaar gewonde op je geweten hebt en je verzekering trekt zich terug. :idea:
De burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering kan zich niet terugtrekken van de vergoeding aan derden, maar ze oefent haar regresrecht uit: ze vordert de schadevergoeding van jou terug. Je jonge leven is dan al ten einde nog vóór het goed en wel begonnen was. Je kunt niets bezitten of het wordt aangeslagen. En er wordt een deel van je loon in beslag genomen. Zelfs als één van je ouders overlijdt en je zou erven, zijn ze er als de kippen bij. Je staat er dan ook niet best voor op de markt als je nog een levenspartner wil vinden.

Ivar, je moet verstandig omgaan met risico's.

Als je eens ergens parkeert waar het niet mag en je hindert niemand, is het nog geen drama als je gepakt wordt.

Ik heb een brandverzekering voor mijn huis. De kans dat het ooit afbrandt, is nochtans zeer klein. Maar ALS het afbrandt en ik heb geen brandverzekering, is dat voor mij een catastrofe. Anders ligt het als je 10 huizen hebt die je verhuurt; als er dan één afbrandt, heb je er nog 9, dus zul je nog geen boterham minder moeten eten.
Plaats reactie