Inhalen

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Hanne De Schepper
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2018, 11:57

Inhalen

Bericht door Hanne De Schepper »

In het boek op p17 staaat: “Soms zijn een witte doorlopende streep en een witte onderbroken streep naast elkaar geschilderd. Als de witte onderbroken streep langs jouw zijde is, dan mag je daar over rijden om een bestuurder links in te halen. Eenmaal het voertuig is ingehaald, rijd je over de doorgetrokken streep terug naar de rechterrijstrook.”. Mijn vraag gaat vooral om de laatste zin. Normaal mag je niet over een doorgetrokken streep rijden, en in deze situatie zou het normaal ook niet mogen, maar in het boek staat van wel, klopt dit dan wel?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Inhalen

Bericht door Stefan Peeters »

In dit geval mag dat inderdaad wel.

Wat ga je trouwens anders doen na het inhalen? Blijven spookrijden? 😲😲😲
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Inhalen

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan dit ook terug vinden in de wettekst:
72.4. Wanneer een doorlopende en een onderbroken streep naast elkaar getrokken zijn, moet de bestuurder alleen rekening houden met de streep die zich aan zijn kant bevindt.

De bestuurders die deze strepen overschreden hebben om in te halen mogen ze evenwel opnieuw overschrijden om hun normale plaats op de rijbaan te hernemen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie