Rood licht niet gezien met M18

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
AyoubE
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2018, 17:29

Rood licht niet gezien met M18

Bericht door AyoubE »

Op 29/11/2017 ben ik door een rood licht gereden en heeft de politie mij tegengehouden.
Ik had toen mijn voorlopig rijbewijs M18. Ik reed niet te snel, ik heb het licht te laat gezien.

Ik was volledig in orde, ik reed op tijden dat ik mochst had geen passagiers...

Vandaag kreeg ik de PV binnen en vraag me af wat de gevolgen zijn. Ik had het aan de agent gevraagd en hij zij dat het normaal een minnelijker schikking zou zijn.
Op 2/01/2018 heb ik mijn volledig rijbewijs gehaald.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Rood licht niet gezien met M18

Bericht door Jozef »

Kijk eens bij Into law.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rood licht niet gezien met M18

Bericht door Inazuma »

AyoubE schreef: 11 jan 2018, 17:34 Vandaag kreeg ik de PV binnen en vraag me af wat de gevolgen zijn. Ik had het aan de agent gevraagd en hij zij dat het normaal een minnelijker schikking zou zijn.
Normaal onmiddellijke inning of minnelijke schikking
Vervolging indien er anderen in gevaar gebracht werden (staat daar iets over in in PV ?)

Sommige (rustigere) parketten vervolgen vaker dan andere (die het drukker hebben) ...
AyoubE
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2018, 17:29

Re: Rood licht niet gezien met M18

Bericht door AyoubE »

Op de PV stond wel dat ik een duidelijk gevaar vormde voor de fietsers. Ik woon in Antwerpen en denk dat het heel druk is. Ik heb de PV een maand later ontvangen in mijn bus.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rood licht niet gezien met M18

Bericht door Inazuma »

AyoubE schreef: 14 jan 2018, 14:37 Op de PV stond wel dat ik een duidelijk gevaar vormde voor de fietsers. Ik woon in Antwerpen en denk dat het heel druk is.
Parket in A'pen heeft het idd druk
Roodlichtrijders worden doorgaans enkel vervolgd bij gevaar voor andere weggebruikers ... dus dat ziet er niet zo best uit.
Plaats reactie