In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Alles staat stil

In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Alles staat stil »

Ik weet het niet meer over de verbodsborden 70 km/u op de Vlaamse wegen :?:

Moeten nu alle verbodsborden van 70 km/u op de Vlaamse wegen worden verwijderd of mogen die blijven staan en er mogen nieuwe bijplaatsen worden :?: :!:

Bedankt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Benny Stinkens »

Moeten is een groot woord in dit geval. :idea:
Er staat zo ver ik weet nergens geschreven dat ze weg moeten.
Er staat ook nergens geschreven dat er geen meer geplaatst mogen worden.
Het lijkt me wel alles behalve logisch om ergens een C43 van 70 km/u te plaatsen waar de snelheid hoe dan ook al tot 70 km/u beperkt is door een verkeersregel.

Waarom wil je dit eigenlijk weten als ik vragen mag :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Inazuma »

Op sommige wegen staan ze om 70 toe te laten (binnen de bebouwde kom)
Op sommige wegen staan ze om 120 te verbieden (buiten BBK 2 rijstroken / rijrichting + fysieke middenberm)

Sommigen zijn nog niet verwijderd
Soms wil men ze laten staan ter herinnering aan die 70 ...
Gast

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef: 28 nov 2017, 18:27 Moeten is een groot woord in dit geval. :idea:
Er staat zo ver ik weet nergens geschreven dat ze weg moeten.
Er staat ook nergens geschreven dat er geen meer geplaatst mogen worden.
Het lijkt me wel alles behalve logisch om ergens een C43 van 70 km/u te plaatsen waar de snelheid hoe dan ook al tot 70 km/u beperkt is door een verkeersregel.

Waarom wil je dit eigenlijk weten als ik vragen mag :?:

Omdat in onze gemeente alle verbodsbord 70 km / u nog staan en verleden maand nog één geplaatst. En de minister van verkeer had toch gezegd in de media...

En is het nog niet moeilijk genoeg voor de L leerlingen...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door de rijprof »

Wees blij als ze er nog staan. Dat is duidelijker en je wordt vaker herinnert (na elk kruispunt) wat de maximum snelheid is.

Een pak moeilijker zijn de zone-borden (worden niet herhaald voorbij een kruispunt) waarbij je heel goed het begin- en einde van de zone moet zien.

Als er totaal geen borden staan die de maximumsnelheid regelen, wordt het nog moeilijker omdat je dan heel goed moet kijken om te weten of je binnen- of buiten de bebouwde kom bent (en welk type weg) want dan gelden de basisregels.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Gast »

Inazuma schreef: 28 nov 2017, 19:20 Op sommige wegen staan ze om 70 toe te laten (binnen de bebouwde kom)
Op sommige wegen staan ze om 120 te verbieden (buiten BBK 2 rijstroken / rijrichting + fysieke middenberm)

Sommigen zijn nog niet verwijderd
Soms wil men ze laten staan ter herinnering aan die 70 ...

Bedankt voor u antwoorden. Maar waarom moet België altijd zo moeilijk doen.

Lees dit eens.
Bijkomend voordeel is dat er kan gesnoeid worden in het woud aan verkeersborden. Door de ingreep kunnen meer dan 16.000 borden verdwijnen. Dat levert niet alleen een besparing van 3,2 miljoen euro op, maar moet ook het straatbeeld minder chaotisch maken. Om de wegbeheerders de tijd te geven de borden te verwijderen, gaat de nieuwe regeling van start op 1 januari 2017.
Gast

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door Gast »

de rijprof schreef: 28 nov 2017, 23:11 Wees blij als ze er nog staan. Dat is duidelijker en je wordt vaker herinnert (na elk kruispunt) wat de maximum snelheid is.

Een pak moeilijker zijn de zone-borden (worden niet herhaald voorbij een kruispunt) waarbij je heel goed het begin- en einde van de zone moet zien.

Als er totaal geen borden staan die de maximumsnelheid regelen, wordt het nog moeilijker omdat je dan heel goed moet kijken om te weten of je binnen- of buiten de bebouwde kom bent (en welk type weg) want dan gelden de basisregels.

En daar heb u voor 100% gelijk in en ben daar ook heel blij mee maar dan moet minister van verkeer niet zo uitspraken doen in de media. En dan spreken we nog niet van buitenlandse vrachtwagen bestuurder die het ook niet meer weten, in Wallonië mag je maar 90 km/u rijden en in Vlaanderen mag je maar 70 km/u rijden :?

Leest dit eens.
Vanaf 2017 wordt 70 km/u de norm buiten de bebouwde kom in Vlaanderen. De huidige norm, 90 km/u, wordt dan de uitzondering. Dat heeft de Vlaamse regering vrijdag beslist op voorstel van minister van Mobiliteit Ben Weyts. De N-VA-minister wil met de maatregel zowel de verkeersveiligheid op de gewestwegen verhogen als snoeien in het woud aan verkeersborden.

Ik zal er mij moeten neerleggen met die stomme tijden van België waar je de bomen door het bos niet meer Kan zien.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: In mijn gemeente staan nog allemaal verbodsborden 70 km/ u.

Bericht door de rijprof »

Ik zal er mij moeten neerleggen met die stomme tijden van België waar je de bomen door het bos niet meer Kan zien.
Je bent echt niet de enige die de de bomen door het bos niet meer kan zien en er zich zal moeten bij neerleggen...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie