geflitst met voorlopig rijbewijs

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
kevke
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2017, 17:46

geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door kevke »

heb eens een vraagje ik ben op de autostrade geflitst tegen 143 km/u door niet echt opteletten op mijn snelheid wat beetje dom was maar ik rijd met een voorlopig rijbewijs kan ik nu mijn rijbewijs kwijtspelen

dank bij voorbaat
TYBO

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door TYBO »

Niet slim om als leerling-bestuurder reeds een snelheidsovertreding te hebben begaan.
Maar ... wie vrij is van zonden, werpe de eerste steen hé ! ;-)

Nee, in voorkomend geval riskeer je normaal enkel een 'onmiddellijke inning' ...
Normaliter zal op het je toegestuurd proces-verbaal het boetebedrag vermeld staan.

Wil je het voor jezelf laten uitrekenen
Hier de link :
https://www.wegcode.be/boeteberekening
Fiestarider

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Fiestarider »

Beste ik reed op de autosnelweg en reed 131 maar zag opeens een heel fel wit licht wat heel de snelweg verlichte ik vermoed da ik geflitst ben maar ik heb een voorlopige rijbewijs kunnen ze die afnemen of word het een boete alleen hoop op meer raad alvast ..
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Fiestarider schreef: 22 nov 2020, 17:16 Beste ik reed op de autosnelweg en reed 131 maar zag opeens een heel fel wit licht wat heel de snelweg verlichte ik vermoed da ik geflitst ben maar ik heb een voorlopige rijbewijs kunnen ze die afnemen of word het een boete alleen hoop op meer raad alvast ..
131 -op uw teller die teveel aangeeft, of gemeten- levert enkel een onmiddellijke inning op van 53 euro (minder dan 10 km te snel) als u die netjes betaalt.

Op snelweg is er boven 100km/h een correctie van 6 %

Je moet dus effectief al (meer dan) 128 rijden (gemeten) om geflitst te worden.

131 op uw teller is normaal nooit 128 of meer effectief ...
Lil len

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Lil len »

Beste,
Ik ben vandaag geflitst geweest op de snelweg (e40 afrit voor tienen) ik heb ook een voorlopig rijbewijs en zat rond de 155 -160km/h te rijden.
Nu is mijn vraag ga ik mijn rijbewijs kwijtspelen of een boete betalen? 😅😅😅 grtjs
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Lil len schreef: 04 jan 2021, 22:12 zat rond de 155 -160km/h te rijden.
Nu is mijn vraag ga ik mijn rijbewijs kwijtspelen of een boete betalen? 😅😅😅 grtjs
160 teller is 150 tot hooguit 155 reëel
daar nog 6% af is n og eens 9 km er af
141 à 146

zal dus waarschijnlijk een onmiddellijke inning worden
Lies0972728

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Lies0972728 »

Hallo

Ik kreeg vandaag een brief binnen over dat ik een boete krijg omdat ik 58km reed in binnen de bebouwde kom waar je 50 moet rijden alleen heb ik een voorlopig rijbewijs. Krijg ik een strafblad of kan je die boete altijd op mijn naam zien.

Alvast bedankt.
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Lies0972728 schreef: 22 dec 2021, 21:20 Ik kreeg vandaag een brief binnen over dat ik een boete krijg omdat ik 58km reed in binnen de bebouwde kom waar je 50 moet rijden alleen heb ik een voorlopig rijbewijs. Krijg ik een strafblad of kan je die boete altijd op mijn naam zien.
Daar krijg je een onmiddellijke inning voor

Als je die betaalt gebeurt er verder niets mee
Arne22

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Arne22 »

Ik heb vandaag zonder dat ik het besefte 65 gereden waar je 50 mag kan mijn voorlopig rijbewijs ingetroken worden?
JP-D
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 apr 2022, 19:19

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door JP-D »

Neen, normaal niet. Ik veronderstel dat je geflitst werd en dat de toegelaten snelheid 50km/h was? Dan zal je onmiddellijke inning toegestuurd krijgen. Betaal die gewoon.
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

Arne22 schreef: 06 apr 2022, 11:12 Ik heb vandaag zonder dat ik het besefte 65 gereden waar je 50 mag kan mijn voorlopig rijbewijs ingetroken worden?
Uw rijbewijs zal je zeker niet verliezen, het zal uw wel al rap 150 euro kosten. Vanaf 10 per uur te rap kost het 10 euro per kilometer die ze moeten bijtrekken
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

NeGeNdUuSt schreef: 06 apr 2022, 16:16 Vanaf 10 per uur te rap kost het 10 euro per kilometer die ze moeten bijtrekken
Hangt er van af waar overtreding was :

10€ / km is in bebouwde kom
Elders waar 50 toegelaten is, is dat 5€/km
NeGeNdUuSt
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 mei 2021, 08:49

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door NeGeNdUuSt »

Inazuma schreef: 06 apr 2022, 16:24
NeGeNdUuSt schreef: 06 apr 2022, 16:16 Vanaf 10 per uur te rap kost het 10 euro per kilometer die ze moeten bijtrekken
Hangt er van af waar overtreding was :

10€ / km is in bebouwde kom
Elders waar 50 toegelaten is, is dat 5€/km
Ok ,ik wist zelf niet eens dat er daar zo veel verschil op zat. Goed om te weten moest ik in de toekomst ooit eens geflist
worden.
RenoB

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door RenoB »

Beste, ik reed vandaag waar ge 120 mocht 130/135 ong maar opeens zag ik precies 4 keer een flits ben ik dan geflitst of moet ik me daar niks van aantrekken? Rij ook met een voorlopig rijbewijs
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: geflitst met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

RenoB schreef: 14 jun 2022, 16:42 Beste, ik reed vandaag waar ge 120 mocht 130/135 ong maar opeens zag ik precies 4 keer een flits ben ik dan geflitst of moet ik me daar niks van aantrekken? Rij ook met een voorlopig rijbewijs
Dat is de kans groot dat u meedoet aan de fotowedstrijd van de federale politie ...

Waarschijnlijk valt uw deelnemingsformulier binnenkort in de postbus of elektronische e-box ... (van wie de wagen ingeschreven heeft)
Plaats reactie