Vraag ivm parkeren blauwe zone

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Bertttttt
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017, 20:18

Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Bertttttt »

Beste forumleden,

Een kennis van mij is onlangs gaan wonen in het centrum van Leuven, we keken vroeger vaak samen voetbal etc en dat zouden we ook graag blijven doen. Parkeren in de blauwe zone dus maar hier parkeren kan maximaal 2uur tussen 9 en 18uur. Als ik om 17uur mijn wagen parkeer kan ik dan parkeren tot 19 uur of tot 9 uur de volgende ochtend?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Bert
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door de rijprof »

Als ik om 17uur mijn wagen parkeer kan ik dan parkeren tot 19 uur of tot 9 uur de volgende ochtend?
Tot 9 u de volgende ochtend.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Inazuma »

Om 17 uur moet je de schijf op 1730 zetten ...

Om 16:59:59 moet je de schijf op 1700 zetten, en uiterlijk om 1900 wég zijn ...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef: 26 sep 2017, 21:12 Om 16:59:59 moet je de schijf op 1700 zetten, en uiterlijk om 1900 wég zijn ...
Let wel op, als je dat doet, dat je niet opgepakt wordt door twee mannen met een witte stofjas.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door de rijprof »

Inazuma schreef:Om 16:59:59 moet je de schijf op 1700 zetten, en uiterlijk om 1900 wég zijn ...
Euh... waarom? Van 17 tot 18 u is toch minder dan 2 uur maximum gebruikt.
Je komt toe om 15:31. Zet de schijf op 16:00 (een streepje verder). 2 uur beperking telt tot 18 u. Na 18 u geen beperking tot de volgende ochtend 9:00 u.
wegcode.be schreef:27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.

Behalve wanneer bijzondere voorwaarden zijn aangebracht op de signalisatie, is het gebruik van de schijf voorgeschreven van 9 u. tot 18 u. op de werkdagen en voor een maximumduur van twee uren.

Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.
bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur versta ik na 18 u. (18:00:01) en van dan af is de schijf niet meer verplicht tot de volgende ochtend 9 u.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Inazuma »

Je parkeerde wel binnen de geldigheidsduur van de blauwe zone.

Zou nogal gek zijn als de eindtijd niet nageleefd zou moeten worden, terwijl je wel binnen de uren parkeerde dat je dat moet ...

IMO geldt de blauwe zone reglementering onverkort voor iedereen die er parkeert voor 18 uur
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door de rijprof »

Volgens mij mag je na 18 u, bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur, heel de nacht blijven parkeren tot 8:59 u. omdat er dan geen schijf verplicht is. Net zoals beperkt parkeren met betaalautomaten je na het einduur je tot de volgende ochtend mag blijven parkeren, zoals op het parkeerticket is vermeld.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Jozef »

de rijprof schreef: 24 okt 2017, 00:47 Volgens mij mag je na 18 u, bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur, heel de nacht blijven parkeren tot 8:59 u. omdat er dan geen schijf verplicht is. Net zoals beperkt parkeren met betaalautomaten je na het einduur je tot de volgende ochtend mag blijven parkeren, zoals op het parkeerticket is vermeld.
Dat zie ik ook zo.

Toen het parkeren begon, was betrokkene in regel met zijn schijf.

2 uur later was er geen regeling met parkeerschijf meer in voege, en kon daartegen dus ook geen overtreding vastgesteld worden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraag ivm parkeren blauwe zone

Bericht door Benny Stinkens »

Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie