wie heeft nu voorrang?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
nancyvm
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2017, 07:54

wie heeft nu voorrang?

Bericht door nancyvm »

Ik rijd op een baan en heb een zijstraat rechts. Daar staat een wagen1 stil, die heeft voorrang op mij. In de tegenovergestelde richting van mij staat ook een wagen 2 stil. De wagen2 heeft voorrang op de wagen 1. Wie mag er nu eerst rijden? Want eigenlijk moet wagen 2 de weg kruisen en kom ik voor hem van rechts en moet hij dan eigenlijk voorrang aan mij verlenen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: wie heeft nu voorrang?

Bericht door Jozef »

Dat is een padstelling waarvoor de wegcode geen oplossing biedt. Net zoals er op een kruispunt met voorrang van rechts uit elk van de vier wegen een voertuig aankomt: dan moet ook elke bestuurder aan een andere bestuurder voorrang verlenen.

Met oogcontact en gebaren komen de bestuurders overeen wie er eerst mag verder rijden.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: wie heeft nu voorrang?

Bericht door bert.covens »

nancyvm schreef: 21 aug 2017, 08:23 Ik rijd op een baan en heb een zijstraat rechts. Daar staat een wagen1 stil, die heeft voorrang op mij. In de tegenovergestelde richting van mij staat ook een wagen 2 stil. De wagen2 heeft voorrang op de wagen 1. Wie mag er nu eerst rijden? Want eigenlijk moet wagen 2 de weg kruisen en kom ik voor hem van rechts en moet hij dan eigenlijk voorrang aan mij verlenen.
Bedoel je dit ?

Afbeelding
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie