Voorrang van rechts op smal kruispunt

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Gast

Voorrang van rechts op smal kruispunt

Bericht door Gast »

Ik kwam vandaag aan een kruispunt waar voorrang van rechts geldt (er staat geen bord).

Alle straatjes zijn daar enorm smal, waardoor je altijd opzij moet gaan om een eventuele tegenligger door te laten. Het lukt meestal nog nét.

Ik kwam aan het kruispunt en moest naar links afslaan. Intussen kwam er een auto van links, die ook links wou afslaan (in mijn straat).

We stonden allebei zo goed als stil, en ik heb dan mijn voorrang genomen en ben dus doorgereden en links afgedraaid, maar ik stond daardoor natuurlijk volledig in de weg van die andere chauffeur, die niet bepaald blij leek... Maar anders had die toch ook in mijn weg gestaan? Wat moet je in zo'n situatie dan doen?
Gast

Re: Voorrang van rechts op smal kruispunt

Bericht door Gast »

Eventjes een kleine verbetering: ik moest inderdaad naar links, de andere moest naar RECHTS. Dus we moesten elkaars straat inrijden...

Tekening voor de duidelijkheid:

Afbeelding
Waarin ik dus de groene auto ben, de andere de rode.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorrang van rechts op smal kruispunt

Bericht door de rijprof »

Proberen te zoeken naar een plaats waar jullie beiden elkaar kunnen kruisen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrang van rechts op smal kruispunt

Bericht door Inazuma »

Kruispunt oprijden en daar wat meer naar rechts rijden, zodat de ander plaats krijgt om "jouw" straat in te rijden ?

Kruispunt oversteken, wachten, ander laten passeren, terug achteruit en dan de gewenste straat indraaien (maar ik heb het met een personenauto nog nergens zo smal geweten dat dàt nodig was ... )
Plaats reactie