Boetes van scooters

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

nr.1 schreef: dat denkt gij , volgens mij zou alle rollerbanks afgeschaft moeten zijn , kloppen langs geen kanten. wat ik vind dat de politie niet echt beleefd , en geen instructies geeft wat je moet doen , ik vind informatie voor de test erg belangrijk voor mensen die dat niet kennen bv. leg eerst je achterwiel van brommer op de rollen en daarna zit je erop met je voeten op de voetsteun of voetplaat , en dan volle gas geven ofzoiets , doen ze dus niet. ik heb vandaag naar mijn advocaat gegaan en alles uitgelegd enzo , mijn advocaat heeft naar de firma gebeld waar ze brommers controleren op verdachte spullen , ze hebben niks gevonden dus zei de advocaat dat ik in voordeel was.ik heb namelijk in die test mijn voeten op de grond gezet , want ik was bang dat mijn brommer wegschijft , nu dat ik gelezen heb op forums dat je op beide voeten op de voetsteun of voetplaat moet leggen en dat de test minstens 1 minuut moet verlopen, bij mij was dat maar 10 seconden gedaan. meer info weet ik maandag van mijn advocaat. en ik heb rechtsbijstand , alles wordt betaald door de verzekering.
Daar ben ik geen 100% maar 200% zeker van dat er betrouwbare testbanken bestaan.
Jammergenoeg vind ik geen degelijke foto's van testbanken die zéér bekend zijn in het sprintwereldje...

Hier een foto van een testbank vanop google:
Afbeelding
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

nr.1 schreef: ja , waar hebde dat gevonden op google , dat ooit al gezien in belgie en makkelijk om te meenemen is het ook niet , en zoiets is ook niet goedkoop volgens mij.
Ik zei enkel dat er meer betrouwbare testbanken bestaan dan de &quottestabanken&quot van de politie.
Die foto heb ik inderdaad gevonden op google, maar ik ken 'bedrijven' in NL die zéér vertrouwbare testbanken hebben.
In degelijke motowinkels hebben ze ook testbanken voor moto's/brommers...
Hier in Londerzeel ken ik zo'n Yamaha zaak.

Makkelijk mee te nemen zijn ze inderdaad niet, maar het resultaat van de politie 'testbanken' zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan het resulaat van een degelijke.

Van mij appart mogen de testbankjes van de politie ook verdwijnen, zelf rij ik ook met een bromfiets klasse B en zou het ook niet fijn vinden moest de 'testbank' van de politie een véél te hoge snelheid zou aangeven.
nr.1

Bericht door nr.1 »

Clio-Tuning schreef:
nr.1 schreef: ja , waar hebde dat gevonden op google , dat ooit al gezien in belgie en makkelijk om te meenemen is het ook niet , en zoiets is ook niet goedkoop volgens mij.
Ik zei enkel dat er meer betrouwbare testbanken bestaan dan de &quottestabanken&quot van de politie.
Die foto heb ik inderdaad gevonden op google, maar ik ken 'bedrijven' in NL die zéér vertrouwbare testbanken hebben.
In degelijke motowinkels hebben ze ook testbanken voor moto's/brommers...
Hier in Londerzeel ken ik zo'n Yamaha zaak.

Makkelijk mee te nemen zijn ze inderdaad niet, maar het resultaat van de politie 'testbanken' zal waarschijnlijk niet kunnen tippen aan het resulaat van een degelijke.



Van mij appart mogen de testbankjes van de politie ook verdwijnen, zelf rij ik ook met een bromfiets klasse B en zou het ook niet fijn vinden moest de 'testbank' van de politie een véél te hoge snelheid zou aangeven.
het was niet mijn bedoeling om grof te zijn hé , ik was gewoon nog kwaad op die politie toen die mijn test uitvoerde en mij heeft beloofd op een tweede test , en de volgende dag morgen direct een brief dat ik al schuldig was met een opgevoerde brommer , die police met zijn scheinheilige lach zal ik nooit meer vergeten , vuile leugenaar , maar tja wat kan je eraan doen ? de rollenbanken vind ik dat die afgeschaft moeten worden, bezorgd alleen je maar problemen.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik heb een vraagje.
Als de brommer een te hoge snelheid haalt op de rollerbank, kan de 'verdachte' dan van de agent of een collega eisen dat hij er zelf een stukje op rijdt? De rollerbanktesten zijn immers erg onnauwkeurig en bij mijn weten is het altijd nog zo in ons rechtstelsel dat politie en justitie beyond any doubt moeten bewijzen dat iemand schuldig is.
Het komt meer voor dat een brommer maar 45 km/uur kan halen wanneer je er mee rijdt en op de rollerbank veel te hard rijd.
nr.1

Bericht door nr.1 »

ja , waar hebde dat gevonden op google , dat ooit al gezien in belgie en makkelijk om te meenemen is het ook niet , en zoiets is ook niet goedkoop volgens mij.
nr.1

Bericht door nr.1 »

BBB schreef: Ik heb een vraagje.
Als de brommer een te hoge snelheid haalt op de rollerbank, kan de 'verdachte' dan van de agent of een collega eisen dat hij er zelf een stukje op rijdt? De rollerbanktesten zijn immers erg onnauwkeurig en bij mijn weten is het altijd nog zo in ons rechtstelsel dat politie en justitie beyond any doubt moeten bewijzen dat iemand schuldig is.
Het komt meer voor dat een brommer maar 45 km/uur kan halen wanneer je er mee rijdt en op de rollerbank veel te hard rijd.
Als ik mij niet vergist moet je zelf op je eigen brommer zitten en daarna wordt de gashendel door de police bediend.ik heb gevraagd of ik een tweede test mag doen aan de police want ik vond dat ik bij de eerste niet de juiste houding op de brommer heb aangenomen. hij heeft mij beloofd dat te doen op een ander dag (mijn brommer was op diene dag in beslag genomen) , volgende morgen heb ik een brief gekregen dat ik al schuldig was met een opgevoerde brommer.Ik was dus heel kwaad en direct naar mijn advocaat gestapt.de agent heeft tegen mij gelogen en vriendelijk was die zeker niet. en als je artikels van kranten leest enzo de rollen kan een afwijking hebben meer dan 25 km/h wat dus heel veel is , van mij mag die rollenbank afgeschaft worden.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

BBB schreef: Ik heb een vraagje.
Als de brommer een te hoge snelheid haalt op de rollerbank, kan de 'verdachte' dan van de agent of een collega eisen dat hij er zelf een stukje op rijdt? De rollerbanktesten zijn immers erg onnauwkeurig en bij mijn weten is het altijd nog zo in ons rechtstelsel dat politie en justitie beyond any doubt moeten bewijzen dat iemand schuldig is.
Het komt meer voor dat een brommer maar 45 km/uur kan halen wanneer je er mee rijdt en op de rollerbank veel te hard rijd.
Wie zegt dat de killometerteller van de bromfiets de correcte snelheid aangeeft?
Autoteller geeft namelijk ook niet perfect de juiste snelheid weer.

De beste oplossing in mijn ogen is een (kleine) nummerplaat op alle bromfietsen, dan kan je geflitst worden, hoeft de politie geen dolle achtervolgingen meer in te zetten,...
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Clio-Tuning schreef:
BBB schreef: Ik heb een vraagje.
Als de brommer een te hoge snelheid haalt op de rollerbank, kan de 'verdachte' dan van de agent of een collega eisen dat hij er zelf een stukje op rijdt? De rollerbanktesten zijn immers erg onnauwkeurig en bij mijn weten is het altijd nog zo in ons rechtstelsel dat politie en justitie beyond any doubt moeten bewijzen dat iemand schuldig is.
Het komt meer voor dat een brommer maar 45 km/uur kan halen wanneer je er mee rijdt en op de rollerbank veel te hard rijd.
Wie zegt dat de killometerteller van de bromfiets de correcte snelheid aangeeft?
Autoteller geeft namelijk ook niet perfect de juiste snelheid weer.

De beste oplossing in mijn ogen is een (kleine) nummerplaat op alle bromfietsen, dan kan je geflitst worden, hoeft de politie geen dolle achtervolgingen meer in te zetten,...
De meetonnauwkeurigheid zal hooguit een paar kilometer/uur bedragen en zeker geen verschil van 30 km/uur kunnen verklaren wat wel bij deze erbarmelijke test kan voorkomen.

Een nummerplaat voor een bromfiets is zeker geen slecht idee maar ook niet zaligmaken. Je kan ze nog altijd niet flitsen (daarvoor is geen infrastructuur aangelegd) en het kost geld om dat in te voeren.
Clio-Tuning
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 okt 2005, 00:00

Bericht door Clio-Tuning »

Ik heb nochtans al mensen horen vertellen dat ze geflitst werden door een flitspaal. Maar eerlijkgezegd geloof ik daar niet veel van...

Nu moeten ze ook investeren in de aankoop van rollerbanken en het onderhoud ervan.
Er mag/moet toch wel een alternatief komen voor de rolletjes vind ik.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: k heb nochtans al mensen horen vertellen dat ze geflitst werden door een flitspaal. Maar eerlijkgezegd geloof ik daar niet veel van...
Ik geloof er helemaal niets van

Ik vind het ook overbodig om bromfietsen te voorzien van een nummerplaat om hun te kunnen flitsen want dat zou met zich mee brengen dat ze buiten een bebouwde kom vogelvrij zijn

De snelheid buiten een bebouwde kom is 90 km/u dus een bromfiets die 85km/u gaat wordt nooit geflitst maar is wel een gevaar op de weg

Een nummerplaat voor bromfietsen zou dus alleen maar goed zijn omwille van andere overtredingen zodat men de eigenaar sneller op het matje kan roepen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Anneke 507

Bericht door Anneke 507 »

hoi hoi beste mensen even jullie discussie over boetes in bells door breken
ik heb niks tegen agenten maar wel tegen aas gieren zal je even thrue fact vertellen een vriendje van me op school zijn aerox reed 55 km/h brommer in beslag voor het gerecht komen plus nog eens een boete van minstens 1200 euries beetje getikt niet ???? :evil:
in Nederland krijg je een waarschuwing + 50 euro boete dat is normaal
je moet eens na gaan als een auto 180 rijd waar hij maar 70 mag maximum 250 euro boete + intrekking rijbewijs en wij jeugd die nog niet eens verdienen mogen ons hard verdiende werk geld af geven aan de kas van de staat !!! :( mijn brommer rijd 62 wat zou me dat dan kosten ?? 2000 euro ?? ziek toch!!
Anneke 507

Bericht door Anneke 507 »

ook even ivm de rollerbanken
het is een grote zooi mijn brommer rijd op weg 62 km/h
en op een test bij ons op school van de school uit reed hij 68 Kan nooit !! ik kan zelfs geen auto's bij houden langs de weg wat zou hij dan 68 rijden
ik vind die hele brommer wet geving maar kwatch.met alle respect voor politie agenten maar als ze een juiste snelheid willen weten moeten ze zelf maar een stukje rijden en anders rijd ik er zelf wel mee maar dan ben ik weg! :D joke :D see ya ga maffe xx :arrow:
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Er zijn al meerdere gevallen van vrijspraak wegens onjuiste metingen door de rollentestbank.

Maar het vereist aardig wat tijd en moeite om de onjuistheid van die test aan te tonen, het parket voert geen onderzoek in jouw voordeel, wat hen betreft bewijst het PV de overtreding ...
Als er aan de brommer gesleuteld is moet je er niet aan beginnen .
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Anneke 507 schreef
en wij jeugd die nog niet eens verdienen mogen ons hard verdiende werk geld af geven aan de kas van de staat !!! Sad mijn brommer rijd 62 wat zou me dat dan kosten ?? 2000 euro ?? ziek toch!!
Dat je de boetes te hoog vindt kan ik best begrijpen maar waar je ook eens mag denken is aan je ouders.

Als je een ongeval krijgt weet je dat je verzekering zich terug mag (lees zal) trekken en als je dan een dodelijk ongeval of zeer zware schade veroorzaakt hebt hoop ik dat je weet dat ze je ouders alles maar dan ook alles afnemen.

Dat je denkt aan je eigen (of de jeugd die nog niet verdient) begrijp ik dus wel, ik hoop alleen dat je dus ook een beetje verder denkt :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Anneke507

Bericht door Anneke507 »

ergens heb je gelijk Benny maar toch zijn de boete's on realistisch.. ik besef goed dat als ze me aan houden mijn brommer ook in beslag genomen word maar 1250 euro is veel geld zeker als je brommer maar 2 km per uur te hard rijd die van mij rijd wel iets harder :( ik hou zelf heel van mijn tgb 507 is ook mooi getund zou jammer zijn als ze die af namen, hij wordt binnenkort ook afgesteld omdat hij veel toeren maakt, je hebt gelijk maar zoveel centen voor zoiets kleins... :? ... en by the way agenten mogen ook eens wat vriendelijker zijn!! er zit soms wat chagrijnig volk bij :twisted:
zo tot de volgende ga mijn homework maken ciao! :) :arrow:
Plaats reactie