Bewoners en blauwe zone

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Jozef P,

Als je op de gebruiksaanwijzing van zo een parkeerautomaat kijkt zou je normaal moeten lezen dat je vb: moet betalen tot 18u
dat wil zeggen dat ik na 18u in dit geval niet meer moet betalen maar ik mag er wel nog parkeren.
Dus zie ik niet zitten waarom je een boete zou krijgen.

Een blauwe zone daar moet je de parkeerschijf gebruiken
de duurtijd van het toegelaten parkeren is dan 2 uur dat wil zeggen als je om 9uur aankomt je dus om 11 uur moet verdwijnen.
tenzij er een bord bijstaat met een andere uurregeling.
ook s'nachts moet je de parkeerschijf gebruiken maar als je ze om 18uur legt mag je parkeren tot 9uur.
op zondagen en feestdagen hoef je de schijf niet te leggen maar je mag wel parkeren.

opletten met bewoners als er een bord staat uitgezonderd bewoners dan is het niet voldoende als je in die straat woont je moet dan ook een bewonerskaart bezitten.
die kaart moet je dan niet boven je bed hangen in een kaderke maar moet achter de vooruit van je wagen liggen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef Piens

Bewoners en blauwe zone

Bericht door Jozef Piens »

Mijne Heren,

Kan je een boete krijgen wanneer men in een blauwe zone bewoners parkeert na de uren waar er volgens de parkeerautomaten buiten de uren en dit na 19 uur en voor 09

en op zon en feestdagen geen parkeergeld moeten betalen.
Volgens mijn inziens is de signalisatie daar dan fout en moet er een parkeerverbodsteken komen met uitz.bewoners.
Met vriendelijke groeten,

Jozef Piens
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Benny Stinkens schreef: ook s'nachts moet je de parkeerschijf gebruiken maar als je ze om 18uur legt mag je parkeren tot 9uur.
op zondagen en feestdagen hoef je de schijf niet te leggen maar je mag wel parkeren.
Benny, de parkeerschijf is 's nachts al geruime tijd niet meer verplicht.
Quote: Behalve wanneer bijzondere voorwaarden zijn aangebracht op de signalisatie, is het gebruik van de schijf voorgeschreven van 9 u. tot 18 u. op de werkdagen en voor een maximumduur van twee uren.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

En de parkeerschijf ziet er nu anders uit dan in de vorige eeuw:

Afbeelding
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Onder het hoofdstuk PARKEREN EN STILSTAAN staat trouwens voor de geinteresseerden heel wat info over de parkeerschijf

[quote] Quote: Goed om weten:

Parkeren in blauwe zone:
Sinds 31 maart 2003 is de nieuwe parkeerschijf verplicht. Maar waar, wanneer en hoe moet ze gebruikt worden?

Waar moet je de parkeerschijf gebruiken?
- In blauwe zones
- Op openbare wegen met blauwe zones
- Op plaatsen waar een P-bord staat aangevuld met een onderbord “Parkeerschijfâ€Â
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Benny, de parkeerschijf is 's nachts al geruime tijd niet meer verplicht.
OK, was ik uit het het oog verloren
maar de vraag van jozef P is of hij een boete krijgt als hij buiten die uren op zo een plaats zou parkeren.
En daar blijft mijn antwoord neen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie